نخستین مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد

کد خبر: ۵۱۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷ 19 October 2017
نخستین مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس دانشگاه و شماری از مسئولان امروز/پنجشنبه/ در این دانشگاه افتتاح شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان ظرفیت فعالیت های دانش بنیان در این دانشگاه شکل می گیرد.
علیرضا دلیری اظهار داشت: ایده پردازی های دانشجویان در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری اساتید آنان و بهره گیری از روش های نوین می تواند بسیاری از مشکلات این استان را برطرف کند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر نشان داده که از ظرفیت نیروی انسانی خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: فعالیت های متفاوتی نسبت به سایر استانهای کشور توسط شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان انجام می شود که قابل تقدیر است.
وی خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان تا کنون ظرفیت های بسیار خوبی از خود نشان داده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در صورت شکوفایی می توانند اقتصاد این استان را متحول کنند.
دلیری اظهار داشت: با راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری سیستان و بلوچستان بستر زیرساخت فناوری های نوین را در این استان شکل خواهیم داد.
وی گفت: ایجاد شغل در این مراکز اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را بدنبال دارد چون زیرساخت این کار فکر، فهم و دانش است.
وی افزود: شرکت های دانش بنیان سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید رشد بسیار خوبی کرده اند.
وی ادامه داد: هم اینک شرکت های دانش بنیان سیستان و بلوچستان در تمام نمایشگاههای تهران حضوری فعال دارند.
وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان هم اینک جزو سه پارک برتر کشور است.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه های مختلف از جمله کشت گیاهان دارویی از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است
دلیری اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی مشکل اشتغال سیستان و بلوچستان را می تواند برطرف کند.
وی بیان کرد: با بهره گیری از فناوری های نوین در سیستان و بلوچستان می توان شاهد شکوفایی بخش کشاورزی این استان بود.
وی افزود: برای رفع کم آبی در کشور می توان با استفاده از فناوری های نوین تا حدود زیادی این مشکل را برطرف کرد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان در گذشته از مشکل کم آبی رنج می برد که با استفاده از فناوری های نوین و تغییر کشت این مشکل را برطرف کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه گیاهان دارویی بسیار قوی است و کشت این محصولات می تواند جایگزین بسیار خوبی برای سایر محصولات پر هزینه باشد.
دلیری اظهار داشت: اقبال خوبی در دنیا از گیاهان دارویی شده و این ظرفیت در سیستان وبلوچستان وجود دارد که باید با بهره گیری از فناوری های نوین آن را شکوفا کرد.
به گزارش ایرنا نخستین مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان با اعتبار 10 میلیارد ریال در این دانشگاه راه اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار