آمادگی تفرجگاه‌ها برای میزبانی از گردشگران

سرپرست شهرداری اردبیل در بازدید میدانی از منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل گفت: تفرجگاه های اردبیل برای میزبانی از گردشگران عید فطر و تابستان آماده می شود.
کد خبر: ۵۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 24 June 2015

به گزارش ایرنا، خلیل احمدیان از منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین مجتمع گردشگر پذیر استان نام برد و افزود: شهرداری اردبیل با توجه به پیش بینی ورود صدها هزار نفری مسافران نسبت به اجرای به موقع و با کیفیت طرح های عمرانی ، فضای سبز و آبرسانی مرتبط با تفرجگاه های گردشگری از جمله در محدوده دریاچه شورابیل اقدام کرده است.

او اظهار کرد: کارهای عمرانی از جمله آسفالت رینگ سواره رو دور دریاچه ، تکمیل رینگ ویژه پیاده رو دور دریاچه ، تکمیل طرح های فضای سبز و محل استقرار مسافران در حال انجام است.

او به برنامه ریزی در مجموعه شهرداری اردبیل و شورای اسلامی شهر برای تجربه گرفتن از مشکلات پیش آمده در تعطیلات عید فطر سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال فعالیت های عمرانی در تفرجگاه ها به گونه ای اجرا می شود که شهروندان و گردشگران از تفرجگاه ها و مناطق گردشگرپذیر شهر اردبیل بهره مند شوند.

وی همچنین اجرای طرح های آبرسانی به فضای سبز ، کانال هدایت آب های سطحی ، تکمیل نمازخانه ها ، اجرا و تجهیز سرویس های بهداشتی مورد نیاز ، تعبیه چند دهنه چشمه آب آشامیدنی و آب شست شوی البسه و ظروف در منطقه گردشگری دریاچه شورابیل و سایر تفرجگاه های موجود در سطح شهر را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اجرا توسط شهرداری اردبیل برشمرد.

مجموعه گردشگری شورابیل اردبیل با دریاچه مشهور شورابیل یکی از جاذبه های طبیعی اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناسی قدمت این دریاچه قدیمی تر از دریاچه ارومیه است.

شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می باشد ، این دریاچه در گذشته بسیار شوربوده ولی امروزه با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته اند.

این دریاچه دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله می توان به امکانات قایقرانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است.

شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار