وضعیت مدارس نسبت به افزایش شهریه بهبود یابد

فرماندار شیراز گفت:آموزش و پرورش باید با کمک دستگاه های اجرایی مرتبط با بخش تعلیم و تربیت ، برای ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی مدون انجام دهد.
کد خبر: ۵۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷ 26 June 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز:حیدر عالیشوندی درنشست شورای آموزش وپرورش که با موضوع ' اوقات فراغت تابستان' برگزار شد، اظهار داشت:در قالب برنامه های تابستانی که برای دانش آموزان مهیا می شود،می توان در بخش تربیتی از ظرفیت متولیان مساجد، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بسیج و سپاه بهره گرفت.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیرازدر بخش دیگری از مطالب خود گفت:با توجه به افزایش شهریه مدارس ، باید مسوولان ذی ربط به استانداردهای قانونی تعلیم و تربیت و همچنین فضای فیزیکی مدارس اهتمام ویژه داشته باشند.

عالیشوندی افزود:با در نظر گرفتن این که دانش آموزان مراحل رشد ، تربیت و تهذیب نفس را در مدارس سپری و نزدیک به یک سوم ازشبانه روز را دراین مکان زندگی می کنند، ضروری است مدارس ازاستانداردهای یادشده برخوردار باشند.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز ادامه داد:بدون شک بهترین مکانی که می توان هر مبحث فرهنگی را برنامه ریزی و اجرا کرد و جامعه را به سمت فرهنگ حرکت داد ، آموزش و پرورش است.

عالیشوندی افزود:با توجه به جایگاه رفیع آموزش و پرورش باید در کنار بخش های دیگری نظیر پروژه های عمرانی ، انرژی هسته ای ، نفت ، گاز و پالایشگاه به مسائل فرهنگی و زیر ساخت های فرهنگی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد:در کنار برنامه ریزی دقیق و منظم آموزش و پرورش ، کمک خیرین و دستگاه های اجرایی نیز می تواند در پایداری این برنامه نقش موثری ایفا کند از این رو باید همانند شهرداری ها، مراکز جذب و سرمایه گذاری برای ایجاد درآمدهای پایدار در آموزش و پرورش نیز راه اندازی و فعال شود.

فرمانداری شیراز بیان کرد:تعلیم و تربیت زیر بنای توسعه پایدار در هر جامعه ای است و نیروی انسانی یکی از ملزومات این نوع توسعه است و یکی از نهادهای تربیت کننده این نیرو ، آموزش و پرورش است از این رو باید به مقوله تعلیم و تربیت صحیح واصولی در مدارس و مراکز آموزشی توجه ویژه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار