طرح ملی خادم در دهلران اجرا می شود

رئیس جمعیت هلال احمر دهلران از بهره مندی 480 خانوار این شهرستان ازآموزش های هلال احمر در قالب طرح ملی خادم خبرداد.
کد خبر: ۵۳۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳ 12 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ فریدون ملک میرزایی  گفت: در اجرای این طرح در طول 9 ماهه اول سال جاری بیش از 10نفر از داوطلبان با حضور در منازل مردم چگونگی ارائه کمک های اولیه در حین حوادث را آموزش دادند.
 
وی اظهار کرد: هدف این طرح آشنایی مردم با مخاطرات و علائم هشدار، آماده‌سازی در برابر حوادث و نیز اعلام آمادگی برای کمک به دیگران در حوادث است .
 
رئیس جمعیت هلال احمر دهلران از فعالیت 2 پایگاه امداد و نجات جاده ای دشت عباس و بیشه دراز در این شهرستان خبرداد و افزود : بیش از یکهزار و 600نفر روز داوطلب امدادگر و نجاتگر در پایگاه های امداد و نجات مشغول ارایه خدمات جاده ای هستند.
 
ملک میرزایی با اشار ه به ارایه خدمات در طول این مدت به 12 مورد تصادف جاده ای در این شهرستان گفت:انجام 6 مورد عملیات نجات،135 مورد اسکان اضطراری و کمک به 25 خانوار در اثر حادثه آتش سوزی از دیگر خدمات هلال احمر شهرستان در نه ماهه اول سال جاری است.
 
وی از برگزاری دو دوره آموزش امداد و کمک های اولیه و هفت دوره آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه در این شهرستان خبرداد و گفت: در این دوره ها 330 نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر دهلران همچنین با اشاره به برگزاری یک دوره تخصصی حمایت های روانی و یک دوره آموزش آشنایی با سوانح ویژه داوطلبان در نه ماهه اول سال جاری افزود: در این دوره ها نیز 50 فراگیر توانسته اند اموزش های لازم را کسب کنند.
 
ملک میرزایی از در دست اجرا بودن طرح دادرس در سطح 8 مدارس شهرستان خبرداد و گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با مسایل امداد و نجات و مقابله با حوادث طبیعی این طرح اجرایی شده و پیش بینی می شود تا پایان این طرح به بیش از 330دانش آموز آموزش های لازم در این زمینه داده شود.
 
سه هزار نفر عضو جوانان، داوطلبان و امدادگران و نجاتگران این شهرستان هستند و از این تعداد یکهزار هزار و 800نفر خانم و یک هزار و 200 نفر مرد هستند./م
ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار