16 نفردرمعابردرون‌شهری استان ایلام جان باختند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: طی 9 ماه گذشته 17 نفردرمعابردرون‌شهری استان ایلام به علت بی‌احتیاطی رانندگان جان باختند.
کد خبر: ۵۴۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 05 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ محسن ناصری، با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری در معابر درونشهری ۱۷ نفر جان باخته‌اند، گفت: از این تعداد متوفی ۴۱ درصد عابر پیاده و ۱۷ درصد موتورسیکلت سواران بودند که نشان می‌دهد عابران پیاده و موتورسیکلت سوران همچنان آسیب پذیرترین کاربران ترافیک هستند.

وی با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات جاری تکالیف و شرح وظایف عابران به عنوان یکی از بازیگران ترافیک به صراحت مشخص شده است افزود: متاسفانه پلیس عملا هیچ گونه ساز و کارهای اجرایی و ابزاری برای نظارت و کنترل خطاهای ترافیکی پیادگان را در اختیار ندارد و به همین خاطر همیشه یک طرف تصادفاتی که در مناطق مسکونی رخ می‌دهد عابرین پیاده هستند.

وی افزود: مطابق نظر کارشناسان تصادفات عمده‌ترین علت تامه تصادفات حادث شده عدم توجه به جلو با ۳۶ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۳۰ درصد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام خاطرنشان کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی 50 درصد متوفیان در صحنه تصادف و ۵۰ درصد دیگر در هنگام انتقال به بیمارستان و مراکز درمانی و یا در منزل جان سپرده‌اند.

ناصری گفت: این درحالیست که ماموران از حیث برخورد با تخلفات رانندگی در ۹ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش عملکرد داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور ایلام در پایان با تاکیدبر اینکه هر تصادف متولد و زاییده یک تخلف رانندگی است ازرانندگان خواست بارعایت قوانین ومقررات وپرهیز از ارتکاب تخلفات حادثه ساز از وقوع حوادث رانندگی پیشگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار