۷۴۰۰ پرونده قضایی در شوراهای حل اختلاف مازندران مصالحه شد

سرپرست شورای حل اختلاف مازندران از مصالحه هفت هزار و ۴۱۵ فقره پرونده ۹ ماهه امسال در شورای حل اختلاف مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 25 January 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام سید خلیل اسماعیل نژاد اظهار داشت: شورای حل اختلاف مازندران دارای 425 شعبه بوده که از این تعداد 2155 شعبه شهری و تعداد 209 شعبه آن روستایی است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف استان جهشی عالی در رسیدگی به پرونده‌ها داشته و  شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی بودیم به‌طوری که 115 هزار و 608 فقره پرونده در 9 ماهه امسال وارده شورای حل اختلاف استان بوده که از این تعداد 115 هزار و  203 فقره پرونده مختومه شده است.

اسماعیل نژاد درباره پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان نیز اشاره کرد و افزود: اگر این مجموعه عظیم پرونده وارد دستگاه قضایی شود کل محاسبات و برنامه دستگاه قضایی دچار مشکل شده و شورای حل اختلاف به‌عنوان موج شکن امواج ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی است بطوری که بخش عظیمی از درخواست‌های مردم را رسیدگی و حل و فصل کرده است.

وی بیان داشت: از آنجایی که هدف از ایجاد شورای حل اختلاف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و حل و فصل مراجعان قبل از ورود به دستگاه قضایی بوده و نقش حائز اهمیت شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌ها و ایجاد صلح و سازش است، در این راستا هفت هزار و 415 فقره پرونده  با همکاری و تلاش همکاران شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار