باید دادگاه‌های خانواده را با ازدواج‌های صحیح خلوت کنیم

تابناک چهارمحال وبختیاری- استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه امروز مهریه‌های سنگین، جهیزیه و سطح اقتصادی جای اخلاق و دین را در ازدواج‌ها گرفته است، خاطرنشان کرد: باید دادگاه‌های خانواده را با ازدواج‌های صحیح خلوت کنیم.
کد خبر: ۵۶۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 19 February 2018
به ‌گزارش تابناک شهرکرد– حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکی در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا(س) با تسلیت ایام فاطمیه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، اظهار کرد: مردم و جوانان باید سیره و زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی راه خود قرار دهند.
استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به اینکه متاسفانه الگوهای دینی در جامعه به حاشیه رفته و الگوهای غربی در میان جوانان رواج یافته است، اضافه کرد: باید با تبیین الگوهای صحیح اسلامی جوانان را غنی کرد تا چشم به الگوهای بزک کرده غربی نداشته باشند.
حجت‌الاسلام صابری اراکی با معرفی ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) به عنوان ازدواجی ساده و متعالی، تصریح کرد: جوانان و به ویژه خانواده‌ها باید از این ازدواج پربرکت بهترین بهره‌ها برده و راهنمای راه خود در ازدواج قرار دهند.
کارشناس مذهبی رسانه ملی عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) ازدواجی بسیار ساده داشتند و حتی حضرت فاطمه لباس ازدواج خود را به فقیر بخشید بنابراین خروجی چنین ازدواجی امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب کبری می‌شود.
حجت‌الاسلام صابری اراکی با بیان اینکه متاسفانه امروز مهریه‌های سنگین، جهیزیه و سطح اقتصادی جای اخلاق و دین را در ازدواج‌ها گرفته است، خاطرنشان کرد: باید دادگاه‌های خانواده را با ازدواج‌های صحیح خلوت کنیم.
کارشناس مذهبی رسانه ملی اظهار کرد: کاهش ازدواج‌های آسمانی با معیارهای اسلامی باعث رواج معیارهای غربی در میان خانواده‎‌ها شده است.
این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، اقشار مختلف مردم و مسئولان استان صبح‌ امروز از ساعت 6:45 صبح با سخنرانی و مرثیه سرایی حجت‌الاسلام صابری اراکی برگزار شد، تا روز سه شنبه یکم اسفند ماه برپا خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار