جانشین فرمانده پلیس راه استان کرمان:

تردد در تمامی جاده های استان کرمان جریان دارد

جانشین فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به بارش برف در گردنه های کوهستانی استان از جمله گردنه کفنوئیه گفت: از اواخر امشب احتمال یخ زدگی در این محورها وجود دارد.
کد خبر: ۵۷۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 26 February 2018

سرهنگ علی رضایی  با اشاره به بارش برف و باران در برخی محورهای استان کرمان طی شب گذشته اظهار کرد: در حال حاضر تمامی محورهای استان کرمان باز بوده و تردد به صورت عادی در جریان است.

وی با اشاره به بارش برف در گردنه های کوهستانی استان از جمله گردنه کفنوئیه در محور کرمان – بافت افزود: آب و روان شدن برف انباشته شده در حاشیه جاده ها از اواخر امشب یا اوایل صبح فردا می تواند باعث یخ زدگی در سطح جاده ها شود.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه این یخ زدگی ها ممکن است در شیب ها و پیچ های تند رخ دهد، افزود: در صورتی که راننده به صورت ناگهانی به این نقاط برسد می تواند منجر به بروز حادثه شود؛ بنابراین لازم است رانندگان این نکات را مدنظر جدی قرار دهند.

جانشین فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان از رانندگان خواست که با سرعت مطمئنه در محورهای استان تردد کنند و عنوان کرد: در سنوات گذشته به دلیل رعایت نکردن نکات گفته شده چندین مورد حادثه منجر به فوت در جاده های استان کرمان داشته ایم.

وی رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی را دو نکته مهم در زمان بارش ها دانست و افزود: در فصل زمستان و به ویژه در زمان بارندگی سطح اصطکاک لاستیک با سطح جاده شده و باعث لغزندگی جاده ها می شود و در چنین شرایطی رعایت سرعت مطمئنه برای پیشگیری از حوادث رانندگی ضروری است.

سرهنگ رضایی عنوان کرد: در شرایط زمستانی و در هنگام بارش برف قدرت دید راننده کاهش پیدا می کند که این امر باعث کاهش قدرت مانور راننده می شود این در حالیست که رعایت فاصله طولی مناسب می تواند از حوادث رانندگی جلوگیری کند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار