ایران در سوگ بهترین آبای تاریخ

کد خبر: ۵۸۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 05 April 2018

تابناک / بیستمین سالگرد کاپیتان اسبق تیم ملی ایران عصر امروز (پنجشنبه) به همت دوستدارانش در زادگاه وی انزلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، هرساله ١٨ فروردین انزلى غمگین‌ترین شهر ایران است زیرا در این شهر اسطوره‌ای درگذشت که مرز کدورت شهرها و کینه‌هایشان در فوتبال را درنوردید و تبدیل شد به بهترین آباى تاریخ.

هرساله آحاد مردم از اقصی نقاط گیلان و ایران به انزلى می‌آیند و به بزرگ‌ترین فوتبالیست گیلان و فرزندش اداى احترام می‌کنند. به کسى که نبودش این روزها در فوتبال ایران بیش‌ازپیش احساس می‌شود. زنده‌یاد سیروس قایقران بیش از آنکه ازنظر فنی زبانزد عام و خاص باشد به مرام و پهلوانی‌اش شهره است.

در این سال‌های بدون سیروس بازیکنان خوب زیادى در گیلان ظهور کردند اما حتى یک نفر شبیه او نشد که چه در رشت و انزلى و چه در جای‌جای ایران‌زمین، این‌گونه محبوب باشد.

او توانست از یک روستا در دورترین نقطه انزلی به بازوبند کاپیتانى تیم ملی برسد؛ مردی که نه عضو تیم آبى پایتخت بود نه قرمزهای پایتخت؛ لیکن اندازه بازیکنانشان حتی بیشتر از آن‌ها، محبوب بود.

سیروسی که مرد اخلاق بود و در این کل‌کل‌های الگیلانو هرگز خود را قاطی نکرد تا از دید گیلانی‌ها تبدیل شود به بهترین آباى تاریخ.

شاید برای رفتن سیروس زود بود باید می‌ماند و قایقران شدن را به جوانان گیلان یاد می‌داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار