قائم مقام کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری خبر داد

توزیع 130 هزار پاکت جمع‌آوری زکات و طرح همیان مولا در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری گفت: 130 هزار پاکت جمع‌آوری زکات با احتساب پاکت‌های همیان مولا چاپ شده که از این هفته در بین مردم توزیع می‌شوند.
کد خبر: ۶۱۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 03 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- نجف‌علی حیدری در نشست خبری با رسانه‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: صندوق‌های صدقات حلقه واسط بین مشتری و خداوند هستند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان سال 96 تعداد 120 هزار صندوق صدقات را سه گروه طبقه‌بندی کرد، افزود: این سه گروه شامل گروه کوچک یا خانگی که برای خانواده‌های استفاده می‌شوند، گروه دوم متوسط یا اماکن است که در بیمارستان‌ها، مراکز اداری و... توزیع می‌شوند و گروه سوم بزرگ که با هماهنگی شهرداری‌ها در سطح شهر و معابر نصب می‌شوند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میانگین درآمد ماهانه صندوق‌های صدقات خانگی 2 هزار و 200 تومان، صندوق‌های متوسط 7 هزار و 800 تومان و صندوق‌های بزرگ 20 هزار تومان است، ادامه داد: بحث تعامل با مؤسسات خیریه وجود دارد و این مؤسسات در کنار سیاسیت‌های کمیته امداد حرکت می‌کنند.
حیدری با تاکید بر اینکه با پایدارسازی روش‌های نوین سعی در افزایش کمک‌های مردمی هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر با روی کار آمدن سیستم‌های الکترونیکی حجم پول در بین مردم کم شده بنابراین تلاش می‌‍شود تا با استفاده از سیستم‌های نوین و نرم‌افزارهای موبایلی کمک‌های مردمی را جذب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حسن ختام ماه مبارک رمضان جمع‌آوری زکات فطریه است بنابراین در همه مکان‌هایی که نماز عید فطر برگزار می‌شود صندوق‌های جمع‌آوری زکات پیش‌بینی شده است و توزیع این زکات نیز با توجه به احکام فقهی و به‌صورت عام و سادات صورت می‌گیرد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: 130 هزار پاکت جمع‌آوریزکات با احتساب پاکت‌های همیان مولا چاپ شده که از این هفته در بین مردم توزیع می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار