شرکت 140 هزار نفر در آموزش مهارت زندگی

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر بیش از 140 هزار نفر از آموزش‌های مهارت زندگی و قبل از ازدواج بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۶۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 15 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهره رزاق‌پور صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: ما در بحث آموزش به ویژه در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها اعم از خشونت و کنترل استرس و هیجان‌های کاذب سعی کردیم با مشارکت 100 نفر از مربیان آموزش‌های لازم را به مخاطب در محلات مختلف آن هم به شکل گروه‌های فعال انجام دهیم که قطعا در این راستا با همراهی این مربیان آموزش‌دیده در ایستگاه‌ها و پایگاه‌های سیار محلات امر پیشگیری از خشونت به عنوان یک اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در 30 آذرماه امسال همایش ملی خشونت با محوریت خشونت خانگی در اردبیل برگزار می‌شود، یادآور شد: در کنار این همایش کارگاه‌های آموزشی، ‌مسابقه وبلاگ‌نویسی، عکاسی و نمایشگاه کتاب نیز دایر خواهد شد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه در بحث آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه برای زوج‌ها قبل از ازدواج برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده است، افزود: در سال گذشته بیش از 140 هزار نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند که شامل گروه‌ها و اقشار مختلف از دانشجویان،‌ کارکنان اداری، ساکنان محلات مختلف گرفته تا گروه‌های مختلف از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

رزاق‌پور با اشاره به برگزاری دوره‌های پیشگیری از اعتیاد و شکل‌گیری 198 کارگاه استانی در این زمینه عنوان کرد: ما در سازما‌ن‌ها و ادارات مختلف این کارگاه‌ها را با هدف ارزیابی نقاط ضعف و قوت شیوع و گسترش اعتیاد به انجام رساندیم و امسال نیز تلاش می‌کنیم تا با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی در واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از 30 نفر کارگر دوره‌های پیشگیری از اعتیاد را برگزار کنیم.

این مسئول گفت:‌ برای اولین بار در یک طرح جدید سعی‌مان بر این است تا با محور قرار دادن امر شیوع اعتیاد در گروه سنی 15 تا 65 سال بیشتر با اولویت مصرف قرص‌های روان‌گردان و اعتیادآور سعی کنیم تا زمینه پیشگیری و استفاده از این قرص‌ها به حداقل رسیده و با یک پایش دقیق نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی کنیم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل نیز طرح پژوهشی شیوع‌شناسی مواد مخدر صنعتی آغاز شده و سعی‌مان بر این است تا در یک فرایند مثبت بتوانیم این موضوع را با همکاری گروه‌ها و انجمن‌های پیشگیری از اعتیاد به سرانجام برسانیم.

رزاق‌پور در پایان سخنان خود از فعالیت 117 تیم اجتماع‌محور کاهش آسیب‌های اعتیاد در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: محور کار این تیم‌ها آموزش‌، پیشگیری و آگاه‌سازی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
لطفا لطفا لطفا کارت معلولیت کودکان اوتیسم و معلولین روانی را در بهزیستی صادر نماییددددددددددددددددددددددددد!!!!!!؟؟؟؟؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار