صادر شدن 100 هزار راس دام از استان فارس

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس امسال 100 هزار راس دام سبک از این استان به استان های همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.
کد خبر: ۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳ 20 February 2015
محمد مهدی قاسمی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استان فارس با داشتن 12 میلیون راس دام سبک و سنگین 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کند.

وی ادامه داد: دامداران فارس سالانه 80 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند که 30 هزار تن آن مازاد مصرف استان است و به استان های همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

قاسمی اضافه کرد: استان فارس با توجه به شرایط و اقلیم مناسب یکی از مستعد ترین مناطق دامپروری محسوب می شود و با دارا بودن برترین نژاد دام کشور، دام آن به عنوان یک الگو در تمام کشور شناخته شده است.

به گفته قاسمی ، استان فارس رتبه دوم تولید گوشت قرمز در کشور را دارد و به دلیل بهنژادی دام و برخورداری از امکانات ویژه تولید از کیفیت بالا یی برخوردار است.

وی بیان داشت:ایجاد زنجیره تولید میان دامداران و دامپروری ها ، تولید کنندگان خوراک دام و کشتارگاه ها می تواند در ارتقا سطح تولید و حفظ پایداری درآمد در این زنجیره اثرگذار باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد:دولت باید زمینه خرید تضمینی گوشت قرمز را برای این استان فراهم کند تا بتوان ثبات بازار در خشکسالی را حفظ کرد.

قاسمی افزود:خشکسالی متوالی در فارس ، فقر مراتع و مشکلات تامین علوفه خسارت زیادی را به بخش دامپروری وارد می کند که باید برای جبران آن راهکارهای اساسی اندیشیده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار