مردم چگونه تخلفات حوزه درمان راگزارش کنند؟

سامانه 1690 نیز مربوط به تخلف های مالی و هزینه های غیر متعارف است که در صورت بروز از سوی مراکز درمانی و پزشکان باید توسط مراجعه کنندگان به مراکز درمانی گزارش داده شود چرا که پزشکان مراکز دولتی و خصوصی به هیچ وجه حق دریافت هزینه خارج از تعرفه های مشخص شده ندارند
کد خبر: ۶۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 20 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،عبدالنور کردجمشیدی گفت: مراجعان از طریق سامانه 1590 می توانند انتقادها و تخلف های حوزه درمان و روند مداوای بیمار خود را گزارش کنند.

وی افزود: سامانه 1690 نیز مربوط به تخلف های مالی و هزینه های غیر متعارف است که در صورت بروز از سوی مراکز درمانی و پزشکان باید توسط مراجعه کنندگان به مراکز درمانی گزارش داده شود چرا که پزشکان مراکز دولتی و خصوصی به هیچ وجه حق دریافت هزینه خارج از تعرفه های مشخص شده ندارند.

وی تاکید کرد: با افزایش تعرفه های پزشکی، پزشکان حق دریافت وجوه اضافه از بیمار را ندارند و در صورت اخذ هزینه های بیشتر از تعرفه، بیمار نیز با استفاده ازاین سامانه گویا خواسته خود را مطرح و با ارائه مستندات و ادله آن را پیگیری نماید.

کردجمشیدی ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف ابتدا به پزشکان خاطی تذکر داده می شود و در صورت ادامه ابتدا مطب آنها به مدت سه ماه و بعد از تکرار به مدت یکسال و در نهایت بعد تکرار مجدد پروانه فعالیت آنها لغو می شود.

وی یادآورشد: در حرفه پزشکی و به ویژه در طرح تحول نظام سلامت تکریم و احترام به ارباب رجوع از جایگاه و اهمیت زیادی برخوردار است که همه مراکز درمانی خصوصی و دولتی بایستی به این امر مهم اهتمام داشته باشند و البته این احترام به صورت متقابل از سوی مراجعه کنندگان حفظ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار