به گزارش تابناک ایلام،عبدالنور کردجمشیدی گفت:
مراجعان از طریق سامانه 1590 می توانند انتقادها و تخلف های حوزه درمان و
روند مداوای بیمار خود را گزارش کنند.
وی افزود: سامانه 1690 نیز
مربوط به تخلف های مالی و هزینه های غیر متعارف است که در صورت بروز از سوی
مراکز درمانی و پزشکان باید توسط مراجعه کنندگان به مراکز درمانی گزارش
داده شود چرا که پزشکان مراکز دولتی و خصوصی به هیچ وجه حق دریافت هزینه
خارج از تعرفه های مشخص شده ندارند.
وی تاکید کرد: با افزایش تعرفه
های پزشکی، پزشکان حق دریافت وجوه اضافه از بیمار را ندارند و در صورت اخذ
هزینه های بیشتر از تعرفه، بیمار نیز با استفاده ازاین سامانه گویا
خواسته خود را مطرح و با ارائه مستندات و ادله آن را پیگیری نماید.
کردجمشیدی
ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف ابتدا به پزشکان خاطی تذکر داده
می شود و در صورت ادامه ابتدا مطب آنها به مدت سه ماه و بعد از تکرار به
مدت یکسال و در نهایت بعد تکرار مجدد پروانه فعالیت آنها لغو می شود.
وی
یادآورشد: در حرفه پزشکی و به ویژه در طرح تحول نظام سلامت تکریم و احترام
به ارباب رجوع از جایگاه و اهمیت زیادی برخوردار است که همه مراکز درمانی
خصوصی و دولتی بایستی به این امر مهم اهتمام داشته باشند و البته این
احترام به صورت متقابل از سوی مراجعه کنندگان حفظ شود.