جشن عاطفه‌ها در ۶ هزار مدرسه سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در جلسه هم اندیشی مرحله دوم جشن عاطفه به تشریح برنامه های اجرایی جشن عاطفه ها در مدارس این استان پرداخت و گفت مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه سال‌جاری در شش هزار و ۷۰۰ مدرسه استان سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۶۵۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 24 September 2018

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه خیر و نیکوکاری در سطح جامعه اما با وجود همه تلاش ها و انجام کارهای کوچک توفیق قابل توجهی حاصل نشده است.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه ها در ۱۱ مهرماه سال جاری گفت: جشن عاطفه‌ها صرفا جمع آوری کمک های نقدی مدنظر قرار ندارد بلکه هدف اصلی اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری و ترویج سنت حسنه اسلامی انفاق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۷۰۰ هزار دانش آموز در روز جشن عاطفه ها مشارکت فعال خواهند داشت.همچنین هیچ معلم و مدیری نباید از جشن عاطفه ها در روز ۱۱ مهرماه سال جاری و در طول سال تحصیلی غفلت کنند.

نخعی یادآور شد: لازم است گروه‌های نیکوکاری متشکل از معلمان، فرهنگیان و دانش آموزان در هر مدرسه این استان در قالب نهاد نیکوکاری تشکیل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن عاطفه ها در شش هزار و ۷۰۰ مدرسه سطح این استان برنامه‌ریزی شده است، اعلام کرد: باید در زمینه توزیع پاکت جشن عاطفه ها اطلاع رسانی لازم به صورت شفاهی با عوامل مدرسه، مربیان و دانش آموزان به منظور مطرح کردن برنامه های این نهاد برنامه ریزی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان افزود: استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان در سطح مدارس شهرستان زاهدان برای ترویج کار خیر در مدارس گام ارزشمندی بوده که برکات زیادی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

نخعی گفت: همچنین در این رابطه شناسایی انگیزه خیران استان سیستان و بلوچستان و اینکه کمک های جمع آوری شده توسط آنها توزیع شود بسیار موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار