رییس پلیس راه استان ایلام ؛

رعایت هشدارهای پلیسی، ضامن یک مسافرت بی خطر در هوای بارانی است

رئيس پليس راه استان ایلام با بیان اینکه رعایت هشدارهای پلیسی ضامن یک مسافرت خوب در هوای بارانی است گفت: با توجه به لغزند بودن محورهای مواصلاتی در پی بارش نزولات آسمانی، رانندگان توصيه هاي پليسی را در هنگام رانندگی مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۶۹۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 17 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده ظهار داشت : رانندگي در آب و هواي بارانی و مه آلود مستلزم رعايت بيش از پيش قوانين و مقررات و احتياط هاي لازم است و تفاوت قابل ملاحظه اي با رانندگي در شرايط عادي دارد .

وي ادامه داد: در ابتداي شروع بارش نزولات آسمانی به دليل به وجود آمدن گل و لاي ناشي از شستشوي سطح آسفالت و مخلوط شدن گرد غبار لاستيك ها و ريزش از زير خودروها در سطح جاده موجب كاهش شديد اصطكاك بين محل اتكاي لاستيك با سطح آسفالت شده و به اصطلاح صابوني مي شود كه در اين حالت كمترين واكنش رانندگان از قبيل چرخش سريع فرمان، اقدام به ترمز يا تعويض دنده و به هم خوردن مركز ثقل تعادل و وسيله از كنترل راننده خارج و موجب حادثه مي شود

وی افزود: به رانندگان توصیه می‌شود که از تردد در کنار مسیل‌ها و محل‌های آبگرفتگی خودداری کنند و با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته رانندگان توصیه‌های ایمنی را به ویژه در محورهای کوهستانی رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام در پایان چند توصیه به رانندگان داشت و گفت: از عوامل موثر در بروز حوادث در هنگام بارندگي يا شرايط خاص آب و هوايي، محدود شدن ديد راننده مي باشد که براي پیشگیری از وقوع چنین حوادثی مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

1- برف پاکن و شيشه شور بايد سالم باشند و به خوبي شيشه را تميز و پاک كنند.

2- گرم کن شيشه هاي خودرو بايد به قدر کافي قدرت داشته باشند تا شيشه را تميز کنند.

3- در هنگام شب از نور پايين چراغ هاي بزرگ استفاده كنيد زيرا پرتوهاي نور بالا به ميدان ديد راننده در زير باران کمک نمي کند.

4- قسمت داخل شيشه هاي خودرو و شيشه درب ها بايد تميز و فاقد هرگونه آلايندگي باشد چرا که ممکن است باعث انعکاس نور نامناسب به داخل خودرو گردد . پاک کردن داخل شيشه جلو از اهميت بسيار زيادي برخوردار است .

5- تايرهاي خودرو تنها وسيله تماس خودرو با جاده است و شرايط آنها براي اصطکاک در آب و هواي باراني بسيار مهم است اگر لاستيک ها صاف يا عمق آج آنها کمتر 2 ميلي متر است باعث تشديد لغزش خودرو در سطح راه مي شود.

6- فاصله بين خودروی خود و خودروی جلويي را افزايش دهيد و فشار آوردن به پدال ها، بخصوص پدال ترمز را کم کنيد.

7- رانندگي در آب و هواي باراني نيازمند هوشياري بيش از حد به خصوص در شب است اگر خسته هستيد جاي مناسب را انتخاب و استراحت کنيد .

8- پيش از اين که با مشکل مواجه شويد سرعت را کم کنيد و آگاه باشيد که در اين شرايط تايرها چسبندگي کمتري دارند، براي توقف کردن ، فرمان گرفتن ، و سرعت گرفتن به ياد داشته باشيد حتي خودروهاي دو دیفرانسیل و ترمزهاي ضد قفل نيز نمي توانند قوانين فيزيکي را تغيير دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار