پویشی انسانی برای مردم سیل‌زده وطن

به قلم شفیع بهرامیان
کد خبر: ۷۳۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 05 April 2019

چندی است که پروردگار عالمیان، خوان نعمتش بر سرزمینمان بیش از گذشته، گستردانیده است، در این میان، اوج تشنگی کوه و دشت و ندانم کاری بشر همواره مخرب طبیعت در کنار باران های سیل آسا، وضعیتی اسف بار را برای مردمانی از دیار #ترکمن‌صحرا و #ایلام و #کرمانشاه و #لرستان و #کهگیلویه و #خوزستان و #مازندران فراهم آورد.

 بعبارتی نعمتی که برای ایران تشنه فرستاده شده بود، تبدیل به هیولایی وحشتناک شد که مخرب‌تر از زلزله، همه دار و ندار بخشی از مردمان وطن را به ورطه نابودی کشاند.

 البته باید اذعان و اعتراف نماییم این ناکارآمدی و ناتوانی و بی دانشی ما انسانهاست که با زدن تیشه به ریشه طبیعت و نابود کردن مراتع و بستر مسیل ها و رودخانه ها و قطع درختان و جنگل ها و بی توجهی به مدیریت آب و آبخیزداری، چنین نعمت زنده کننده‌‌ای چون آب و باران را بدل به عفریت مرگ و ویرانی کرده ایم.

 به‌هرصورت اکنون که ما اینجا سرخوش از وفور نعمت و باران و سرسبزی و آب و بر و بوم حاصل از آنیم، مردمی آن‌سوتر حتی آب و غذا ندارند، کودکانشان به قوطی شیری سخت محتاج اند، پدران شرمنده از فرزندان، با دو دست بر گل و لای چنگ می زنند تا اندک مانده همه عمر و زندگی خود از چنگال سیل و گل و لایش برهانند؛ اما دستشان خالی است، دیگر همه چیز را سیل برده یا چنان در خروارها گل و لای مدفون کرده که راهی برای نجاتشان نیست.

 اکنون ما به‌سلامت نشسته ایم و انسانهایی فقط چند صد کیلومتر آن‌طرف‌تر، درمانده و ناتوان و مصیبت زده، چشم به حس انسان دوستی و کمک ما و شما دارند.

 می‌دانیم وضع خراب است، تورم است، گرانی است، گذران معیشت سخت است اما باور داریم که چقدر حس ترحم و انسان دوستی و کمک به نیازمندان در تک تک شما عزیزان، بزرگ و ستودنی است.

لطفا فارغ از هیچ اما و اگر و چرا و چگونه ای، فقط و فقط برای انسانیت، به کمک سیل زدگان در نقاط مختلف کشور بشتابید.

 هم اینک در موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه واقع در چهارراه آپادانا،خیابان شهید ذاکری کمک های مردمی در قالب #پویش_انسانیت۴ جمع آوری می شود.

 همه اقلام کمکی بالاخص پتو، چادر، کنسرو، شیر خشک، شیشه شیر، اقلام بهداشتی، چراغ والور، لباس، اقلام بهداشتی و شیرخشک که شما نیکوکاران اراده کرده اید می تواند برای آن انسان های مصیبت زده، مهم و حیاتی باشد.

 منتظر کمک های همه پدران، مادران، زنان و مردان، جوانان و نوجوانان بزرگوار استان بویژه شهر ارومیه برای به نمایش گذاشتن روحیه بالای انسانی‌تان می مانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار