استاندار خوزستان :

میانگین زمان قطعی برق در خوزستان باید کمتر شود/ خوزستان ۱۵ درصد ناخالص ملی کشور را تولید می‌کند

استاندار خوزستان گفت: متوسط قطعی برق در استان در سال ۹۵ به ازای هر نفر در استان ۲هزار دقیقه در سال بود که درحال حاضر در اهواز به حدود ۷۰۰ دقیقه و در سایر شهرستان ها به ۸۵۰ دقیقه در سال رسیده است اما همچنان معتقدم این رقم بالاست و باید کاهش یابد.
کد خبر: ۷۶۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 13 July 2019

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر امروز در یک برنامه تلویزیونی در خصوص قطع برق در خوزستان، اظهار کرد: در استان خوزستان قطعی برق برنامه‌ریزی شده در سال گذشته و امسال وجود نداشته اما به علت فرسوده بودن و مشکل‌دار بودن سیستم برق خوزستان و مصرف بالای برق استان، قطعی برق زیاد است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در سال ۹۵ متوسط قطع برق برای هر شهروند در خوزستان در یک سال ۲ هزار دقیقه بود اما اکنون در اهواز به ۷۰۰ دقیقه و در خوزستان به ۸۵۰ دقیقه رسیده است درحالی‌که این عدد در مشهد ۱۰۰ دقیقه و در شهرهایی مانند تهران، اصفهان و شیراز زیر ۲۰۰ دقیقه است.

استاندار خوزستان با بیان این‌که تعداد کلیدبریکرها در سال ۹۵ در اهواز ۷۰ عدد و در مشهد ۲۷۰ عدد بود، عنوان کرد: مصرف برق تهران ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات است و مصرف برق خوزستان به‌جز اهواز بزرگ ۴ هزار و ۳۵۰ مگابایت است اما تعداد فیدل‌ها در تهران بزرگ بالای یک هزار عدد و در خوزستان ۶۰۰ است.

وی گفت: مصرف برق سراسر اهواز و استان خوزستان حدود ۸ هزار مگاوات است که دومین استان کشور پس از تهران است اما تعداد پست‌های فوق توزیع برق منطقه‌ای خوزستان ۲۱۰ عدد و استان فارس با مصرف ۴ هزار و ۳۰۰ مگاوات دارای ۲۷۰ عدد پست فوق توزیع برق است.

شریعتی با اشاره به سرمایه‌گذاری دولت در سیستم برق خوزستان، اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری به برق خوزستان اختصاص پیدا کرد و امسال نیز ۳۰ میلیون یورو و ۶۰ میلیارد تومان به‌صورت جداگانه به خوزستان به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌ها اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: درحالی‌که در تهران در سال گذشته به اندازه ۲۵ سال گذشته قطعی برق به دلیل کاهش تولید انجام شد اما سال گذشته و امسال قطعی برق در خوزستان نبود.

استاندار خوزستان با اشاره به مصوبه سال ۹۶ دولت برای مشکلات ریزگرد، آب و فاضلاب، برق و فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان، عنوان کرد: کانون شماره ۴ ریزگردها به‌عنوان کانون فوق حاد شناخته شد که تاکنون ۲۵ هزار هکتار نهال‌کاری، ۱۲ هزار هکتار بوته‌کاری و تالاب‌های منطقه مرطوب شد و این اقدامات به‌منظور کنترل ریزگردها در این کانون است البته در سیل امسال حدود ۳ هزار هکتار از نهال‌ها از بین رفت‌.

وی افزود: در سال ۹۵ حدود ۳۰ میلیارد تومان، در سال ۹۶ حدود ۷۰ میلیون دلار و در سال ۹۷ کل بودجه ریزگرد کشور ۱۰۰ میلیون دلار به‌منظور مقابله با ریزگردها به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد.

شریعتی با اشاره به طرح آب‌رسانی غدیر، عنوان کرد: دولت اعتبار ویژه‌ای در سال ۹۶ برای آب غدیر در حدود یک هزار میلیارد تومان اختصاص داد که موفق شدیم خط لوله فلزی آب را به آبادان و خرمشهر برسانیم؛ همچنین در سال ۹۷ ، ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب غدیر اختصاص داده شد.

وی در واکنش به انتقاد علی ساری نماینده اهواز در خصوص عدم رعایت تخصص در انتصابات استان و از جمله مدیرکل مدیریت بحران، گفت: مسؤولیت ستاد بحران و رئیس ستاد بحران، استاندار است و مدیرکل مدیریت بحران متولی کارهای ستاد بحران است؛ مدیرکل مدیریت بحران دارای کاردانی بهداشت بوده اما کارشناسی ارشد  مدیریت اجرایی نیز دارد و در سیل خوزستان تلاش‌های بسیاری انجام داد.

استاندار خوزستان با اشاره به نیاز خوزستان به بودجه و اعتبارات، اظهار کرد: خوزستان ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور را بر عهده دارد و با احتساب نفت پس از تهران در رتبه دوم و بدون احتساب نفت در رتبه پنجم قرار دارد.

وی افزود: در سال ۹۵ اعتبار بودجه خوزستان حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۶ با ۱۰۷ درصد افزایش دو هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۷ نیز علی‌رغم کاهش بودجه سایر استان‌ها خوزستان رشد مثبتی را در بودجه داشت.

شریعتی عنوان کرد: استان خوزستان به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها و آسیب جنگ و به دلیل اینکه اولین‌ زیرساخت‌ها را داشته و امروز فرسوده شده‌اند نیازمند منابع مالی و کار بیشتر است.

وی افزود: بعد از برجام پروژه‌های زیادی مقرر شد برای خوزستان فاینانس شود که برخی انجام شده و برخی با مشکلاتی مواجه است.

شریعتی گفت: هیچ شبکه اجتماعی عضو نیستم و در گوشی همراه خود برنامه‌های غیر قانونی مانند واتس‌آپ و تلگرام ندارم و تمامی صفحات من در فضای مجازی توسط روابط عمومی استانداری مدیریت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار