علیرضا اعتباریان امروز در گردهمایی معاونین آموزشی استان اصفهان که در این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه مدرسه زمینهساز تحقق اهداف آموزش و پرورش است، اظهار کرد: تصمیمات در مدرسه باید به گونهای گرفته شود که منافع دانشآموزان، اولیا و دیگر ذینفعان در نظر گرفته شود.
وی عنوان کرد: تفویض اختیارات از وزارت به سطوح پایینتر آموزش و پرورش، زمینه مشارکت همه ارکان و اجزای مؤثر در فعالیتهای آموزشی و پرورشی دانشآموزان را فراهم میکند.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: اجرای مطلوب آیین نامه اجرایی مدارس و حذف نامهنگاریهای غیرضروری دو گام اساسی در افزایش کارایی نظام تعلیم و تربیت است که در دستورالعملهای ابلاغی مورد توجه قرار گرفته است.
اعتباریان با بیان اینکه مدیران مدارس باید قدرت برقراری تعامل با دانشآموزان و نهادهای محلی را داشته باشند، تصریح کرد: در سند تحول مدرسه بر اهمیت ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی مدیران برای ارتقای نظام آموزشی تأکید شده است.
وی تقویت مهارتهای ادارکی را از مهمترین نیازهای مدیران مدارس دانست و افزود: آموزشها در مدارس باید منجر به تغییر نگرش و افزایش دانش در همه دانشآموزان شود و یادگیری و جریان آزاد اطلاعات باید بین فراد وجود داشته باشد.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید به توانمندی مدیران، عوامل مدرسه، اولیا و دانشآموزان در فعالیتهای آموزشی و پرورشی اعتماد کنیم تا زمینه بازسازی ساختار تصمیمگیری در مدرسه فراهم شود.
منبع: ایمنا