۹ هزار معتاد متجاهر در شهر ری نگهداری می‌شوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: ۹ هزار معتاد متجاهر در پنج مرکز ترک و درمان اجباری اعتیاد نگهداری می‌شود که به این ظرفیت ۲ هزار نفر نیز اضافه می‌شود.
کد خبر: ۷۶۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 04 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ مینا رجایی در حاشیه بهره‌برداری کتابخانه مرکز مهر سروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سال جاری ۲ هزار و ۸۲۴ نفر معتاد به صورت اختیاری پذیرش شدند که دوره ۲ ماهه را گذرانده و ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به انجام ۷۰ بازدید از ابتدای سال تاکنون از مراکز خاص درمان اعتیاد معتادان متجاهر افزود: این شهرستان در ارائه خدمات شیلتر به افرادی که جا و مکانی برای استراحت و خواب ندارند با کاهش 56 درصدی مواجه بوده و در مرکز دی آی سی پاتوق تجمع معتادان و زنان خیابانی نیز کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به روند پذیرش در مرکز مهر سروش خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۵ افرادی که به صورت خود معرف اقدام به ترک اعتیاد نکنند طبق قانون بازداشت و به مراکز ماده ۱۶ تحویل داده و به اجبار ترک داده می‌شوند.

رجایی با تأکید بر اینکه معتادان متجاهر حداکثر ۶ ماه می‌توانند در مراکز ماده ۱۶ باشند، ادامه داد: معتادان در روز اول معاینه کامل پزشکی از نظر اعتیاد، ایدز و سایر مسائل پزشکی قرار گرفته و با تشخیص لازم تحت درمان پزشکی، روان‌شناسی و مددکاری قرار می‌گیرند و مرتب تحت نظر هستند.

وی با اشاره به مشکلات تأمین آب و مسیر تردد مرکز مهر سروش و سرویس ایاب و ذهاب خانواده‌های معتادان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری‌های انگلی و عفونی و پرداخت هزینه‌های هنگفت برای تهیه آب مقرر شد این مشکل از نزدیک‌ترین روستا حل شود و سایر موارد نیز در نشستی مصوب شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در پایان به راه‌اندازی باشگاه مثبت در شهرری اشاره کرد و ابراز داشت: در این دفتر به ۵۷ بیمار مبتلا به اچ آی وی خدمات مددکاری، روانشناسی، معیشتی، ودیعه مسکن ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار