اجرای مجموعه گردشگری در سرعین و نمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تلاش جدی داریم تا به سرعت با حضور سرمایه‌گذاران یک مجموعه عظیم گردشگری 100 هکتاری در سرعین و نمین که جانمایی آن انجام شده است، به مرحله اجرایی برسد.
کد خبر: ۸۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 24 August 2015

کریم حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: مجموعه بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر فعال شده و تا 10 روز آینده بخش تجاری این مجموعه افتتاح خواهد شد.

وی به فعال شدن پروژه قلعه قهقهه و برخی از آثار مرمتی در مشگین‌شهر و اردبیل اشاره کرد و افزود: ما اعتبار مناسبی را برای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوشهی در حوزه مرمت آثار تاریخی در نظر گرفتیم و سعی‌مان بر این است تا از این توان و ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در مورد پروژه‌های نجات‌بخش پشت سدهای امور آب گفت: در این زمینه نیز همراهی‌های خوبی را با سازمان میراث فرهنگی و وزارت نیرو به همراه مکاتبات و ارائه گزارش‌های نهایی انجام شده تا در این حوزه کارها با کیفیت و مطلوبیت به انجام برسد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: ما در حوزه گردشگری در این پنج ماه موفق شدیم در همه شهرستان‌ها نظیر خلخال، نمین، نیر، بیله‌سوار و ... جشنواره‌های گردشگری را برگزار کنیم و بعد از این نیز در تلاش هستیم تا در این بخش اقدامات مناسب‌تری را در نیمه دوم سال با هدف معرفی جذابیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری به انجام برسانیم.

این مسئول به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مرکز استان و شهرهای دیگر نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه تامین زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر دو پروژه عظیم گردشگری را در حال سر و سامان دادن هستیم که اولی مربوط به تاسیسات ژئوترمال و اختصاص یک‌هزار هکتار زمین برای احداث مجموعه گردشگری در این منطقه است و در کنار آن طرح عظیم سرمایه‌گذاری مشگین‌شهر که پل معلق تنها 5 درصد اجرای این پروژه بود در فضای یک‌هزار و 300 هکتار در اولویت است.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: در شهرستان‌های سرعین و نمین هر کدام به فضای 100 هکتار مجموعه‌های گردشگری جانمایی شده و سعی جدی بر این است تا با جذب سرمایه‌گذاران امکان اجرای این طرح‌ها فراهم آید.

حاجی‌زاده ساخت هتل‌ها، آب‌درمانی و تاسیسات گردشگری را در مشگین‌شهر، نیر و سرعین یادآور شد و گفت: با پیگیری‌های استاندار اردبیل بسیاری از پروژه‌های نیمه فعال حوزه گردشگری نظیر شهر آفتاب و سقزچی فعال شده و کار با یک روند مناسب در حال انجام است.

وی تصریح کرد: قطعا با این روند حرکتی و هدف‌گذاری‌هایی که برای سال‌های آینده انجام داده‌ایم سعی و تلاش جدی بر حرکت مفید و موثر بوده و ارائه راهکارهای منطقی در توسعه صنعت گردشگری استان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار