ترحمی، سرپرست معاونت استاندار یزد:

اولین اطلاع رسانی مسئولان یزدی از فساد و رانت های سابق/ بررسی 15 پرونده فساد و رانت خواری در استان یزد

برای اولین بار در دوسال گذشته یک مقام مسئول از نتیجه پیگیری فساد در گذشته در استان یزد اطلاع رسانی کرد که برای اهالی رسانه جالب توجه بود.
کد خبر: ۸۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 25 August 2015
اولین اطلاع رسانی مسئولان یزدی از فساد و رانت های سابق/ بررسی 15 پرونده فساد و رانت خواری در استان یزدبه گزارش تابناک یزد، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد گفت: در یک سال گذشته 15 پرونده در رابطه با مفاسد اقتصادی و رانت خواری در استان یزد بررسی و به سرانجام رسیده است.
"احمد ترحمی" ظهر امروز دوشنبه در جلسه  شورای اداری شهرستان اشکذر، افزود: مبارزه با فساد یکی از قول‌هایی بود که ریاست جمهور داده بود لذا در این رابطه با عزم جدی اقدامات بسیار خوبی انجام شده که در استان یزد نیز با جدیت در حال پیگیری و اقدام است.

وی ادامه داد: اولین قدم در راه مبارزه با فساد، اصلاح فرآیندها و سیستم اداری است تا شرایط و بستری که منجر به فساد می‌‌شود از بین برود و عده‌‌ای نتوانند با دور زدن قانون ایجاد فساد کنند و افراط و تفریط در دولت تدبیر و امید جایی ندارد و این دولت با شعار اعتدال و تعامل و گفت‎‎و‌‌گو موفق به کسب آرای مردم شد لذا اکنون با همین روش ادامه خواهد داد.

ترحمی اظهار کرد: بعد از هشت سال و برای اولین بار در سال گذشته بودجه قانونی کشور راس تاریخ مقرر به مجلس تحویل داده شد و این پیام را به همراه داشت که حرکت دولت بر مدار قانون و قانون مداری است، همچنین حفظ حقوق شهروندی از دیگر قول‎‎های دکتر روحانی بود و تمام فعالیت‎‎ها با کارشناسی و تدبیر و تزریق روحیه و امید به مردم در حال انجام است.

وی ادامه داد: هفته دولت فرصت بسیار خوبی برای یادآوری خدمات دولت و نظام اسلامی به مردم و تبیین اهداف دستگاه‎‎های اداری است  و امنیتی نشدن فضای جامعه از دیگر شعارهای ریاست جمهور بود که در همین راستا بیشترین تعامل با اقشار مختلف برقرار شده و یکی از اولین قدم‎‎هایی که توسط دولت برداشته شد خارج شدن پرونده هسته‎ای ایران از شورای امنیت ملی و تحویل آن به وزارت خارجه بود و پیامش این بود که پرونده هسته‏ای امنیتی نیست بلکه کاملا سیاسی است.

ترحمی گفت: دستگاه دیپلماسی ما هوشمندانه موضوع را پیش برد و علی رغم همه کارشکنی‎‎هایی که صورت گرفت بر قدرت‎‎های جهان و قطعنامه‎‎هایی که گاهاً به ورق پاره تعبیر شده و هزینه‌‌های زیادی را به مردم و کشور وارد کرده بود، به فضل خداوند و با حمایت مقام معظم رهبری و تدبیر و نرمش قهرمانانه با دیپلماسی برد برد به پیرورزی برسیم.

وی ادامه داد: شرایطی بر کشور تحمیل شده بود که تورم بیش از 43 درصدی و نوسان اقتصادی و تلاطم بازار، لحظه‎‎ای افزایش داشت و عدم ثبات بازار باعث شده بود حاشیه امنیت از بین برود لذا با دیپلماسی هوشمند و اقداماتی که  در دولت تدبیر و امید انجام شد الان تورم به زیر 20 درصد رسیده و آرامش در بازار وجود دارد.

وی همچنین طرح سلامت و تحول سیستم بهداشت از دیگر طرح‌‌هایی خواند که در آن رنج و مرارت بیماران و همراهان آنان به نسبت بسیار زیادی کاهش یافته است.

به گزارش تابناک این سخنان در حالی مطرح می شود که مسئولان استان یزد در خصوص شائبه های فساد و رانت در گذشته سکوت پیشه کرده بودند و به نظر می رسد ترحمی که هم اکنون علاوه بر سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری نیز می باشد با این سخنان، فصل جدیدی در روند اطلاع رسانی در این بخش را گشوده باشد.
او درباره جزییات این رانت ها و تخلفات سخنی نگفته است اما به نظر می رسد این حوزه در آینده بسیار خبر ساز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار