اصفهان در موضوع کرونا با ۵۰ دانشگاه بین‌المللی ابراز همدردی کرد

رییس دانشگاه اصفهان با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به رییسان بیش از ۵۰ دانشگاه همکار بین‌المللی با آنها درباره بحران شیوع بیماری کرونا، ابراز همدردی و همبستگی کرد.
کد خبر: ۸۵۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ 13 May 2020

رییس دانشگاه اصفهان در این نامه‌ها علاوه بر ابراز همدردی و همبستگی با جامعه دانشگاهی دنیا به شرایط پیش آمده ناشی از بحران شیوع کرونا، تلاش‌های انجام شده برای مقابله با آن و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه اشاره کرده است.

هوشنگ طالبی در این پیام‌ها تصریح کرد که مردم ایران به‌واسطه­ همه‌گیری کرونا دچار آسیب‌های این بیماری، خسارت‌های اقتصادی و از دست دادن درآمد و شغل خود شدند با این تفاوت که تحریم­‌های ظالمانه آمریکا بر زندگی جاری آنان مزید بر علت شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت و ملت بزرگ ایران برای مواجهه با این بحران و تأثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم و دشوار کردن مسیر درمان مبتلایان به بیماری کرونا، تاکید کرد: هر چند تلاش‌های بسیار زیادی برای مقابله با بحران کرونا در حال انجام است اما تحریم‌های آمریکا حتی مانع ورود دارو و تجهیزات پزشکی و باعث وارد آمدن زحمت مضاعف بر تیم پزشکی و تلاش‌های دولت و مردم ایران شده است.

رییس دانشگاه اصفهان در پیام خود به دانشگاه‌های بین‌المللی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران بر این باور است که انسان‌ها از لحاظ آفرینش برابر هستند و چنانچه ملتی دچار درد و آلام باشد سایر ملت‌ها نباید در آرامش و سکوت باشند، گفت: تنها راه مقابله با بحران کرونا و دیگر بحران‌های بین‌المللی همبستگی و همکاری بین ملت‌هاست.

طالبی در پیام خود از جامعه جهانی به‌ویژه دانشگاهیان خواست تا در اعتراض به رفتارهای آمریکا و درخواست برای لغو تحریم‌های ظالمانه دولت ترامپ با مردم ایران هم‌صدا شوند و در جلب حمایت بین‌المللی در این زمینه کمک کنند.

وی در پیام خود خاطر نشان کرد که دانشگاه اصفهان با وجود تعطیل بودن کلاس­‌های حضوری از زمان شیوع بیماری کرونا، برنامه‌­های آموزشی و پژوهشی را به‌صورت مجازی و با تقویت زیرساخت­‌ها با جدیت دنبال کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار