معدوم‌سازی بیش از 10 تن گوشت آلوده در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۱۰۶ مورد بازدید از این مراکز انجام که بیش‌از ۱۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم شد.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 03 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان دکتر مهدی حسینی اظهار داشت: تامین غذای سالم و با کیفیت از اصلی ترین و ابتدایی ترین اقدامات لازم برای حفظ سلامت و تامین امنیت غذایی جامعه محسوب می‌شود و این مهم در ایامی مانند ماه مبارک رمضان و در شرایط شیوع کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار است که دامپزشکی با تشدید نظارت‌های بهداشتی خود در انجام هرچه بهتر آن می‌کوشد.

وی افزود: کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی با بازرسی از محموله‌های فرآورده خام دامی جابه جا شده در سیستان و بلوچستان و بازدید از مراکز تهیه و تولید فرآورده‌های خام دامی مانند کشتارگاه‌ها، مراکز بسته بندی، فروشگاه‌ها، مراکز توزیع شیر، هتل‌ها و رستوران‌ها به بررسی مواردی مثل تاریخ تولید و مصرف، کیفیت ظاهری، دما و شرایط نگهداری و کیفیت و سلامت محصول و فرآورده خام مورد نظر می‌پردازند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در ماه رمضان امسال ۲ هزارو ۱۰۶ مورد بازدید از سوی کارشناسان این اداره‌کل در استان انجام که طی این بازدیدها ۱۰۲۰۴ کیلوگرم فرآورده غیرمجاز کشف و ضبط شده و پس از طی مراحل قانونی و انجام آزمایشات لازم معدوم شده است.

وی بیان کرد: دامپزشکی در تمامی ایام آماده خدمت رسانی و انجام وظیفه با هدف حفظ سرمایه‌های دامی کشور و تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه بوده و در این راستا از هیچ‌گونه سعی و تلاشی فروگذار نخواهد کرد و برای تحقق هرچه بهتر و دستیابی به این هدف از مردم درخواست میشود تا به توصیه‌ها و پیام‌های بهداشتی ارائه شده از سوی این اداره‌کل توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
یعنی این بی خانواده ها می خواستن این گوشت ها رو به کی بفروشن؟ آخع ما از کجا به کجا رسیدیم؟ پول به هر قیمتی آخه؟؟؟؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار