صادرات سبزی و صیفی از البرز به کشورهای همسایه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: با رونق صادرات هم انگیزه تولیدکنندگان برای تولید محصولات با کیفیت بالا می رود و هم زمینه ارزآوری و توسعه اقتصادی استان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 05 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» سید مجید موسوی با اشاره به اینکه با هدفگذاری درست و تخصیص اعتبار مناسب توانسته‌ایم به برنامه‌های امسال خود در زمینه توسعه تولیدات گیاهی، دامی و اشتغالزایی دست یابیم، اظهار کرد:  در هفته دولت امسال ۳۷ پروژه تولیدی و عمرانی در بخش کشاورزی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این پروژه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها برای ۳۶۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ساوجبلاغ بیشترین طرح‌های امسال را به خود اختصاص داده، گفت: در هفته دولت امسال ۱۵ طرح در ساوجبلاغ، پنج پروژه در طالقان ، شش پروژه در نظرآباد و مابقی هم در فردیس و اشتهارد به بهره برداری می‌رسد.

موسوی با تاکید بر اینکه البرز مهد دانش و تکنولوژی بخش کشاورزی است، توضیح داد: کشاورزان البرزی توانسته اند با بهره گیری از روش‌های علمی و به روز بالاترین عملکرد را در تولید بسیاری از محصولات در کشور داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به ضرورت توجه به صادرات محصولات کشاورزی اضافه کرد: با رونق صادرات هم انگیزه تولیدکنندگان برای تولید محصولات با کیفیت بالا می رود و هم زمینه ارزآوری و توسعه اقتصادی استان فراهم می‌شود.

این مسئول گفت: سال گذشته ۱۱ هزار کانتینر سبزی و صیفی از البرز به مقصد کشورهای همسایه صادر شده و به دنبال توسعه این روند هستیم.

وی همچنین به ضرورت آموزش به روز و کارآمد به کشاورزان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کشاورزان البرزی از فعالیت‌های آموزشی و ترویجی استقبال زیادی می‌کنند و همین باعث شده بتوانند با روش‌های به روز کشت، داشت و برداشت محصول آشنا شوند که در نهایت خروجی کار آنها را بالا می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار