مدیرکل ثبت احوال استان ایلام:

رشد 9/1 درصدی ازدواج در ایلام

سید محمدعلی تقوی گفت: در 5 ماهه اول سال جاری تعداد 2354 مورد ازدواج و 313 مورد در استان ثبت طلاق انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازدواج 9/1 درصد رشد و طلاق 3/6 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 16 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سید محمدعلی تقوی، مدیرکل ثبت احوال استان ایلام ضمن تشریح ثبت تحولات وقایع حیاتی در سال گذشته و 5 ماهه اول سال جاری با مدت مشابه سال قبل، به روند کاهش ولادت‌ها در استان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت ادامه این روند، نه تنها نرخ باروری و رشد جمعیت در استان متوقف می‌شود، بلکه در آینده نزدیک با کاهش جمعیت جوان و در سن اشتغال استان مواجه بوده و از طرف دیگر شاهد افزایش جمعیت سالمند در استان خواهیم بود. 

وی افزود: تاکنون 3227 پرونده فاقد ورقه و معاودین خارجی در استان تشکیل که 2865 مورد آن تعیین تکلیف و منجر به صدور شناسنامه شده  و تعداد 362 مورد دیگر در حال بررسی و در دست اقدام است.

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه به آمار ثبت وقایع حیاتی در پنج ماهه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت تعداد 3244 ولادت در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5/8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

تقوی ادامه داد: همچنین در این مدت 1287 مورد ثبت فوت ثبت شده که بیشترین علت فوت‌های ثبت شده در استان بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، مشکلات ریوی و تنفسی بوده است.

 وی گفت: در 5 ماهه اول سال جاری تعداد 2354 مورد ازدواج و 313 مورد در استان ثبت طلاق انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازدواج 9/1 درصد رشد و طلاق 3/6 درصد کاهش داشته است. 

تقوی خاطر نشان کرد: درمجموع ۴۶۹ هزار ۹۱۹ نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان وجود دارد که تاکنون 90 درصد این افراد، مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده‌اند و حدود 4903 نفر علی‌رغم اطلاع رسانی لازم و ارسال پیامک برای آنان، هنوز برای دریافت کارت خود به ادارات ثبت احوال استان مراجه نکرده است./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
دقیقا کجای ایلام؟؟؟؟؟ اخه من که دوساله عروسی ندیدم....
کی بوده تو این اوضاع زن گرفته ...بگین حداقل یارانه و معیشتی شو قطع کنن!!!
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
این امار درصورتی میتونه درست باشه که سال گذشته هیچ ازدواجی صورت نگرفته باشه...!!!!
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار