معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پایداری تولید محصولات دامی در قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن با تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز صنعت دام و طیور، در سال جاری شاهد پایداری تولید محصولات دامی در استان بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 07 October 2020

با تامین نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور شاهد پایداری تولید محصولات دامی شامل گوشت قرمز و سفید و همچنین شیر و تخم مرغ در استان قزوین هستیم و هیچ وقفه ای در تولید محصولات دامی که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه دارند ایجاد نشده است.

علی شاپورزاده افزود: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن و افزایش قیمت ارز و دشواری های موجود در تهیه نهاده های دامی تاکنون نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور استان تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.

این مسوول یادآور شد: نهاده‌های دامی مورد نیاز صنعت دام و طیور استان قزوین از جمله جو، ذرت و سویا در حال ذخیره سازی است.

وی همچنین با بیان اینکه ذخیره مناسبی از گوشت در سردخانه های استان قزوین موجود است و هیچ گونه کمبودی از حیث وجود محصولات دامی در این استان وجود ندارد، گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، شرکت پشتیبانی دام به عنوان زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی اقدام به خرید و ذخیره سازی گوشت قرمز و سفید می کند تا در زمان لازم برای تعادل سازی عرضه و تقاضا و تنظیم بازار به واحدهای عرضه تزریق کند.

سالانه بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تن گوشت سفید و ۲۵ تا ۲۷ هزار تن گوشت قرمز، ۶۵ هزار تن تخم مرغ  و همچنین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن شیر در استان قزوین به تولید می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار