گردشگری حلال راه بیاندازید/ ژاپن تور گردشگری حلال دارد

امام جمعه شیراز گفت: کشور ژاپن در مقابل تورهایی که در دنیا رواج دارد، تور حلال را بر اساس استانداردهای اسلامی تعریف کرده است و گردشگران را به عنوان یک مسلمان برای گردش به کشور خود دعوت می کند.
کد خبر: ۹۰۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 11 October 2020
به گزارش تابناک فارس: آیت الله لطف الله دژکام گفت: استاندارد و فقه در تعیین عرف مشابهت دارند و زمانی که استاندارد وجود داشته باشد باید طبق آن رفتار کرد.
 
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: عرف، 2 جنبه خاص و عام را در بر می گیرد و صاحبنظران یک حرفه به بررسی عرف خاص می پردازند و تکامل یک جامعه باعث می شود تا علوم بالادستی نیز تغییر کنند و حقوق و فقه متناسب با این تغییرات در فرآیند تصمیم گیری و احکام خود این موارد و تغییرات را وارد می کنند.
 
امام جمعه شیراز اضافه کرد: استاندارد دامنه بسیار وسیعی دارد و گردشگری حلال نیز بخشی از آن است که باید استاندارد سازی شود زیرا  گردشگری حلال ما هنوز سامان و تعریف دقیقی ندارد.
 
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با ذکر یک مثال بیان کرد: کشور ژاپن در مقابل تورهایی که در دنیا رواج دارد، تور حلال را بر اساس استانداردهای اسلامی تعریف کرده است و گردشگران را به عنوان یک مسلمان برای گردش به کشور خود دعوت می کند.
 
وی ادامه داد: توسعه گردشگری حلال باعث می شود که در چند سال آینده سود گردشگری حلال افزایش یابد زیرا کشورهای اسلامی گردشگر بیشتری خواهند فرستاد.
 
آیت الله دژکام تاکید کرد: برای سامان دهی گردشگری حلال برای جمعیت نزدیک به یک میلیارد نفر نیاز به استاندارد سازی وجود دارد که ما نیز باید در این زمینه نوآوری و اقدام مناسب داشته باشیم و موجب می شود تا گردشگران نیز خلاف چارچوب های لازم درخواستی نداشته باشند.
 
وی ادامه داد: استاندارد فارس نیز که در تدوین قوانین و چارچوب های استاندارد دخالت دارد با توجه به ظرفیت های فارس در گردشگری می تواند در ایجاد این فضا نقش موثری داشته باشد که حوزه هتل ها و بومگردی ها را نیز در بر می گیرد.
 
امام جمعه شیراز استاندارد و مهر استاندارد را مایه اعتمادآوری برای مردم دانست و گفت: استاندارد شدن یک شرکت گردشگری ایرانی با آرم «حلال» برای گردشگر اعتبار به شمار می رود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار