کشف ۱۷۱ میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری در غرب استان تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق و احتکار کالا، ۲۳ قاچاقچی و محتکر دستگیر، و ۱۷۱ میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری کشف شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 08 November 2020

سردار «کیوان ظهیری» روز یکشنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهارداشت: در شرایط فعلی جامعه و در راستای مقابله با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران کالاهای اساسی، طرح تشدید مبارزه با قاچاق و احتکار کالا  از ۱۰ آبان ماه جاری به مدت یک هفته در ۶ شهرستان غرب استان تهران به مرحله اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در جریان برگزاری این طرح، شهرک های صنعتی، سوله‌ها  و باغات شهرستان های شهریار، ملارد، قدس، رباط کریم، بهارستان و اسلامشهر که محل مناسبی برای دپو کالاهای قاچاق و احتکار شده می‌باشد، مورد رصد و پایش اطلاعاتی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی، نسبت به شناسایی مراکز پخش، توزیع و نگهداری کالاهای اساسی شهروندان اقدام کرده و در این خصوص از ۵۵ انبار بزرگ در منطقه غرب استان تهران بازدید کردند.

رئیس پلیس غرب استان تهران بیان داشت: در جریان طرح مقابله‌ای پلیس، اموال قاچاق از قبیل ابزارآلات، چوب، پارچه، لوازم خرازی و خانگی، گازوئیل، لاستیک خودرو، غذای ماهی، سیگار و تنباکو و دستگاه استخراج ارز دیجیتال و اموال احتکاری از قبیل شکر، روغن نباتی، انسولین و ژل ضدعفونی کننده از انبارها و سوله‌ها کشف شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق و احتکار شده را ۱۷۱ میلیارد و نهصدو پنجاه میلیون ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: در بازدید از انبارها و مراکز نگهداری کالاهای اساسی در مجموع ۲۳ قاچاقچی کالا و محتکر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار ظهیری در پایان با اشاره به کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۴۶ میلیارد و دویست و هفتاد میلیون ریال و کالای احتکاری به ارزش ۲۵ میلیارد و ششصدو هشتاد میلیون ریال خاطرنشان کرد: در کسب این موفقیت بدون شک، مردم عزیز نقشی مهم داشته و صنوف مختلف نیز در جریان برگزاری این طرح همکاری خوبی با پلیس داشتند و شهروندان می‌توانند برای حفظ امنیت و ثبات اقتصادی، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار