ازسوی شهردار اردبیل در کمیسیون تخصصی فنی و مهندسی اتاق بازرگانی صورت گرفت؛

تشریح بسته های سرمایه گذاری شهر اردبیل درحضور نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران

لطف اللهیان از آماده بودن و طبقه بندی شدن بسته طرح های قابل سرمایه گذاری شهرداری اردبیل خبر داد و افزود: این طرح ها در بسته هایی نظیر احداث پروژه های تجاری، مسکونی–پروژه های عمران شهری و تکمیل طرح جامع ترافیک–پروژه های خدمات شهری و زیباسازی شهری تعریف شده است.
کد خبر: ۹۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 09 September 2015

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سفر به اردبیل؛ با همراهی شهردار اردبیل ضمن بازدید از پروژه های عمران شهری و اماکن گردشگری در جلسه کمیسیون تخصصی فنی و مهندسی اتاق بازرگانی استان شرکت کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در جلسه کمیسیون تخصصی فنی و مهندسی که پیش از ظهر روز دوشنبه 16 شهریور و با حضور نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، معاون عمرانی استاندار، مسوولان اتاق بازرگانی اردبیل و جمعی از فعالین تجاری و صنعتی استان تشکیل شد، ضمن خیرمقدم گویی به مهندس محمدرضا انصاری و هیئت همراه، طی سخنانی اظهار کرد: در بازدیدهای میدانی به عمل آمده از سوی نایب رئیس محترم اتاق بازرگانی ایران، پروژه های مهم و قابل سرمایه گذاری شهر اردبیل با محوریت سه عنصر اصلی به حضور ایشان معرفی شد.

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، دریاچه شورابیل و رودخانه بالیقلو به عنوان سه عنصر اصلی و با ارزش شهر اردبیل و محوریت پروژه های توسعه عمرانی و گردشگری این شهر نام برد و تصریح کرد: رودخانه بالیقلو یک رودخانه درون شهری دارای حیات، دریاچه شورابیل به عنوان تنها دریاچه طبیعی درون شهری در ایران و همچنین بقعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان یکی از نفیس ترین مجموعه های تاریخی کشور و محدوده پیرامونی آن، در واقع سه عنصر ارزشمند در بحث سرمایه گذاری شهر اردبیل می باشد.

لطف اللهیان از آماده بودن و طبقه بندی شدن بسته طرح های قابل سرمایه گذاری شهرداری اردبیل خبر داد و افزود: این طرح ها در بسته هایی نظیر احداث پروژه های تجاری، مسکونی–پروژه های عمران شهری و تکمیل طرح جامع ترافیک–پروژه های خدمات شهری و زیباسازی شهری تعریف شده است.

وی اضافه کرد: تعیین کاربری تفریحی، گردشگری و فضای سبز تا شعاع 120 متری از هر دو سمت بزرگراه مقدس اردبیلی به طول یک هزار و 300 متر در ورودی شهر از سمت آستارا از جمله اماکن با قابلیت سرمایه گذاری در شهر اردبیل می باشد.

شهردار اردبیل یادآور شد: پروژه انتقال مجتمع آهن فروشان شهر به محلی به وسعت 32 هکتار واقع در فاصله 3 کیلومتری از شهر اردبیل از دیگر طرح های آماده سرمایه گذاری است.

 

شورابیل، مهم ترین ظرفیت سرمایه گذاری در توسعه گردشگری اردبیل

لطف اللهیان منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل را از مهم ترین ظرفیت های سرمایه گذاری در امر توسعه گردشگری اردبیل خواند و افزود: طرح جامع دریاچه شورابیل تهیه شده و این طرح جامع در واقع در برگیرنده مجموعه کاملی از کلیه خدمات مورد نیاز در یک شهر است.

این مسوول با اشاره به مراجعه بیش از 3 میلیون گردشگر در سال به مجموعه گردشگری دریاچه شورابیل، تأکید کرد: با عملیاتی شدن طرح جامع ضمن افزایش تعداد گردشگران ورودی، شاهد ماندگاری بیشتر مسافرین نیز خواهیم بود.

وی ابراز کرد: شورابیل با محدوده آبی 200 هکتاری دارای 400 هکتار طرح جامع در حال تصویب می باشد که محورهای مواصلاتی و کاربری های متعدد در این طرح پیش بینی شده است.

لطف اللهیان طرح هایی نظیر تالار فرهنگی، تله کابین، کشتی تفریحی، شهربازی مدرن، پارک آبی، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری رینگ دور دریاچه و ... را از عمده ترین کاربری هایی بیان کرد که در طرح جامع برای 220 هکتار از مساحت مجموعه گردشگری دریاچه شورابیل پیش بینی شده است.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: در طرح جامع دریاچه شورابیل رینگ ماشین رو به رینگ پیاده رو و دوچرخه سواری تبدیل خواهد شد که بخشی از کاربری ها بر اساس طرح جامع توسط خود شهرداری در حال انجام است و بخشی نیز توسط بخش خصوصی انجام می گیرد و بخشی نیز بدون عملیات بوده و ظرفیت عملیاتی شدن کاربری توسط سرمایه گذاران را دارد.

وی از برنامه ریزی شهرداری جهت روان سازی ترافیک اردبیل با طراحی چندین روگذر و زیرگذر خبر داد و با اشاره به رینگ 45 متری اجرا شده در پیرامون دریاچه شورابیل و مجتمع تیراژه، گفت: در این محدوده نیز برای اتصال به محور اردبیل ـ سرعین موقعیتی ممتاز برای سرمایه‌گذاری به وجود آمده که قطعا با در نظر گرفتن کاربری های تعریف شده می‌توان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواست تا زمینه اجرای طرح ها و پروژه هایشان را فراهم کنند.

این مسوول به ساماندهی و بازگشایی اطراف بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و آماده بودن این منطقه برای حضور سرمایه‌گذاران و اجرای طرح های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به دسترسی داشتن خیابان طراحی شده در این منطقه به سیمتری و عالی قاپو اردبیل ما آمادگی داریم در این بافت تاریخی با در نظر گرفتن ضوابط و مقررات نسبت به تصویب طرح ها و اجرایی کردن آنها؛ همراه سرمایه‌گذاران باشیم.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار