۲۶۰۰ ساروی راهی سرزمین های نور می شوند

کد خبر: ۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵ 01 March 2015
فرمانده سپاه ساری گفت: در ایام نوروز بیش از دو هزار و ۶۰۰ شهروندان ساروی به سرزمین نور و ایمان، خون و شهادت اعزام می شوند.
به گزارش مهر، سرهنگ غلامضا شریعتی عصر یکشنبه در جلسه ستاد راهیان نور ساری گفت: از مهمترین اهداف برگزاری راهیان نور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای تحکیم روحیه خودباوری و تحول روحی است.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور نقش مهمی در روحیات نسل امروزی دارد، افزود: فضای معنوی مناطق عملیاتی جنوب می‌تواند، تأثیرگذاری خوبی در رفتار و منش افراد در تمامی جوانب زندگی داشته باشد.

وی اعزام کاروان راهیان نور را گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برشمرد و گفت: در راستای اهداف این بازدید ها، مسافران نور از این مناطق از فضای معنوی و روحانی آن بهره می‌برند.

فرمانده سپاه ناحیه ساری با بیان اینکه اعزام این کاروان‌ها با همکاری فرمانداری و بخشداریها صورت می گیرد، افزود: هدف از اعزام این کاروان‌ها را در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی آشنایی با فلسفه شهادت و ایثار و نهادینه شدن این فرهنگ در بین جوانان و یادآوری خاطرات دانست و این سفر معنوی و روحانی نتایج مثبت و ارزنده‌ای خواهد داشت.

 وی اظهار کرد: امیدواریم این سفر و حج معنوی بتواند گامی در راستای انتقال ارزش‌های اصیل معنوی بیش از گذشته بوده و زائران بتوانند از این سفر توشه‌ای برای خود برداشته و سفیری برای رساندن پیام شهدا و امام راحل به هموطنان باشند .

سید عباس حسینی معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ساری راهیان نور را یکی از موثرترین راه ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کردو ابراز داشت: اردوهای معنوی راهیان نور اقدامی بی نظیر در انتقال ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس است و بهترین روش برای آشناکردن جوانان با هشت سال دفاع مقدس است و باعث تکامل معنوی و رشد آینده سازان ایران اسلامی می شود انسان ها می شود.

حسینی با بیان اینکه اردوی راهیان نور سنت حسنه‌ای است که زمینه آشنایی را با میراث و گنجینه گرانبهای هشت سال دفاع مقدس فراهم می‌کند. یادآور شد: اردوی راهیان نور باید نقش مفید و اثرگذاری در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن داشته باشد.

این مسئول سیاسی اظهارکرد: زائران باید این فرصت را غنیمت شمارند و در این اردو ایثار و فداکاری و خاطرات دوران دفاع مقدس را از راویان مطالبه کنند.

 معاون فرماندار ساری گفت: اردوهای راهیان نور یکی از تأثیرگذارترین برنامه های فرهنگی در جهت حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس به خصوص برای آشنایی نسل چهارم انقلاب است، آشنایی جوانان با رشادت ها و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام قابل توجه است و استقبال بی نظیر جوانان از حضور در این اردو نشان از معنویت فزاینده ای است که در وجود مردم ایران اسلامی دارد.

وی افزود: مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس یادگاری مقدس از عزت، افتخار و سربلندی ملتی است که توطئه ها دشمن را خنثی و از خاک خود دفاع کردند و نهال های غیرت و وطن دوستی را کاشتند تا جوانان امروز با آبیاری آنها را درختانتنومند پرورش دهند تا دشمنی چشم طمع به ایران نداشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار