در جلسه شورای مهارت استان مطرح شد:

اصل مهارت‌آموزی باید در مدارس فرهنگ سازی شود

استاندار سمنان گفت: اصل مهارت‌آموزی باید با اقدامات موثر آموزش و پرورش در مدارس فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۹۳۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 06 January 2021
 
به گزارش تابناک سمنان روز چهارشنبه در نشست شورای مهارت آموزی و آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان افزود: توجه به آموزش های مهارتی به عنوان یک اصل انکار ناپذیر باید در کشور بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود و آموزش فنی برای حرفه و آموزش برای کار آفرینی از شاخص های مهم برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.
وی خاطر نشان کرد: در جامعه ای که پیچیدگی مشاغل وجود دارد توجه به مهارت یک امر ضروری است و تغییر در نظام آموزشی می تواند به افزایش مهارت افزایی در جامعه منجر شود.
استاندار سمنان گفت : داده و اطلاعات اگر منجر به تبادل اطلاعات نشود ، هیچ فایده ای نخواهد داشت و باید از اطلاعات و آموزش ها برای حرفه و مهارت آموزی بهره برد.
آشناگر تصریح کرد: نگرش ها در ارتباط با مهارت آموزی در جامعه باید تغییر کند و با استفاده از این رهیافت ها باید جوانان را به اصل اشتغال با مهارت سوق داد.
استاندار سمنان ادامه داد: پیچیدگی هایی که در ارتباط با اشتغال وجود دارد با تکیه بر آموزش و پرورش قابل حل است و مهارت افزایی روز افزون در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
آشناگر خاطر نشان کرد: از تلاش های خانم‌ منصوری، مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نهایت قدردانی را دارم ، ضمن آنکه خوشبختانه هم اینک از دانش و اندیشه ایشان در معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بهره مند هستیم.
استاندار سمنان گفت: آموزش و توجه به مهارت افزایی یکی از رهیافت های توسعه کشور است که بدون کلی گویی باید برای تحقق این امر گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار