۱۴هزار بسیجی خوزستانی در دومین مرحله طرح شهید سلیمانی سازماندهی شدند

 معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: ۱۴ هزار بسیجی در قالب چهار هزار گروه جهادی در دومین مرحله از طرح شهید سلیمانی برای خدمت به مردم خوزستان در مقابله با ویروس کرونا سازماندهی شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ 21 March 2021

سرهنگ پاسدارعبدالرضا حاجتی با اشاره به آخرین فعالیت‌های گروه‌های جهادی در طرح شهید سلیمانی در خوزستان بیاتن کرد: پس از ابلاغ مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، مانور دیگری در سراسر استان آغاز شده که تیم‌های جهادی بر اساس مدل و برنامه‌های جدید سازماندهی شده تا بتوانیم نقاط هدف را بهتر ساماندهی کنیم.

وی افزود: در سه روز گذشته به همراه مسوول بسیج جامعه پزشکی و بارزسی سپاه خوزستان آخرین وضعیت نقاط هدف بررسی شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه ۵۰ درصد تیم‌های سازماندهی شده، رهگیری و ۵۰ درصد دیگر نیز تیم‌های حمایتی و نظارتی هستند ادامه داد: تعدادی از گروه‌های جهادی در کنار مجموعه بهداشت و درمان خدمت می‌کنند و تعدادی نیز در قالب تیم‌های نظارتی فعال هستند.

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: همچنین گروه‌های جهادی در برخی از شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداران در کنترل ورودی و خروجی شهرها در کنار پلیس راه خدمت می‌کنند.

وی همچنین به تشکیل ۲۸ قرارگاه مرکزی و ۴۲۶ قرارگاه فرعی در سطح شهرستان‌های خوزستان اشاره کرد و افزود:علاوه بر قرارگاه‌های مرکزی، بیش از یک هزار و ۵۵۱ قرارگاه محله محور با همکاری مجموعه بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا در سطح محلات و مساجد خوزستان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در اهواز نیز ۲ نقاهتگاه بزرگ یکی در اختیار مناطق نفتخیز جنوب و دیگری از ظرفیت بنیاد شهید و ۲۱ نقاهتگاه دیگر نیز در سطح شهرهای خوزستان برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بسیج اقشار، جامعه پزشکی، دانشجویی، اصناف، مهندسان صنعت، بسیج کارمندی، عشایری و فرهنگیان هر یک در سیستم‌های خود ماموریت‌هایی را عهده‌دار شده و پای کار هستند.

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: هم اکنون گروه‌های جهادی با مراجعه به منازل و غربالگری خانواده‌ها، مبتلایان به کرونا را شناسایی و در صورت مثبت بودن تست آنها، قرنطینه مبتلایان انجام، و همچنین کمک مومنانه برای آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اکنون به همت تلاش دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بهداشت و درمان، هلال احمر و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسوول در خوزستان، میزان تست‌گیری افزایش و سرعت شناسایی مبتلایان به کرونا نیز بالاتر رفته و امید است روند ابتلا سیر نزولی را طی کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج)خوزستان افزود: در شرایط سخت کرونا و مشکلات اقتصادی مردم، کمک‌های مومنانه دستگاه‌های استان تا اندازه زیادی مشکلات مردم را کاهش داده و امید می‌رود بتوانیم در ادامه این مسیر نیز خدمات شایسته‌ای را به مردم استان ارایه دهیم.

وی ادامه داد: سرکشی به خانواده شهدا، بیماران و محرومان استان، تامین امنیت مناطق با استفاده از گشت رضویون و مالک از دیگر خدماتی است که در این روزها توسط گروه‌های بسیج در خوزستان انجام می‌شود.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از پارسال با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در سراسر کشور از جمله استان خوزستان آغاز شد.

مرحله نخست طرح شهید سلیمانی از ۲۰ آبان سال ۱۳۹۹ آغاز و تا ۳۰ اسفند ادامه داشت.مرحله دوم این طرح از ابتدای سال جدید آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار