نحوه مصرف چای سبز در اقلیم‌های گوناگون

متخصص طب سنتی گفت: ساکنین در اقلیم‌های گرم و خشک به میزان زیاد از چای سبز استفاده نکنند.
کد خبر: ۹۶۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 22 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجید امتیازی متخصص طب سنتی گفت: چای سبز، چای سفید و چای سیاه از یک بوته حاصل می‌شوند و تفاوتی که بین این چای‌ها وجود دارد، در نوع برداشت است.

امتیازی گفت: در چای سیاه مرحله تخمیر و اکسایش طی می‌شود، اما در چای سبز این مراحل سپری نمی‌شود.

متخصص طب سنتی گفت: چای سبز دارای کیفیتی گرم و خشک است و درجه گرمی و خشکی آن کمی از چای سیاه بیشتر است.

او تصریح کرد: استفاده خارج از چهارچوب چای سبز در اقلیم استان یزد که هوایی گرم و خشک دارد برای افراد مضر است.

امتیازی اظهار داشت: چای سبز دارای خواص بی نظیری مانند خاصیت ضد سرطانی است و چون دست نخورده است، سطح آنتی اکسیدانی بسیار بالایی نسبت به چای سیاه دارد.

او گفت: مصرف چای سبز برای مردم کشور‌هایی مانند چین و ژاپن که اقلیم مرطوب دارند، در کنار رژیم غذایی برای آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

امتیازی عنوان کرد: مقالات علمی زیادی در مورد چای سبز نوشته شده که چای سبز به طور قطعی سبب کاهش وزن نمی‌شود.

او افزود: بعضی افراد چای سبز را به میزان زیاد برای لاغری مصرف می‌کنند که باعث یبوست، هموروئید، مشکلات گوارشی و آسیب کبدی می‌شود. همچنین به دلیل ایجاد خشکی ناشی از این چای در بدن سبب بی خوابی، کم خوابی و ایجاد حالت عصبی می‌شود.

متخصص طب سنتی افزود: چای سبز در صورتی برای فشار خون مفید است که ساختار کیفیت بیماری فشار خون بر پایه سردی و مرطوب بودن باشد.

او ادامه داد: استفاده از چای سبز به میزان زیاد در افراد دارای مزاج گرم و خشک که بیماری فشار خون دارند، یک حالت مقاوم به فشار خون ایجاد می‌کند.

متخصص طب سنتی گفت: برای مردم استان یزد به دلیل اقلیم گرم و خشک این استان مصرف یک فنجان چای سبز مفید است و برای افرادی که دارای مزاج سرد و مرطوب هستند دو فنجان چای سبز رقیق قابل استفاده است.

او گفت: افراد برای مصرف باید یک قاشق مرباخوری چای سبز را شستشو دهند و با عبور این چای از صافی داخل لیوان آب جوش را روی آن بریزند که این آب باید دور ریخته شود و آب جوش بعدی را به عنوان دمنوش استفاده کنند.

امتیازی افزود: چای سبز نباید به مدت طولانی دم بکشد و برای کنترل بهتر اثرات چای سبز می‌توان قسمت داخل نیمی از یک لیمو عمانی کوچک را در فنجان قرار دهند و چای سبز را در فنجان بریزند که سبب تعادل کیفیت آن از نظر خواص چای سبز می‌شود.

متخصص طب سنتی گفت: مصرف چای سبز برای افرادی که دارو‌های ضد انعقاد خون، فشار خون و مسکن‌های خاص استفاده می‌کنند، به دلیل تشدید اثرات این دارو‌ها مضر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار