به گزارش تابناک هرمزگان؛دکتر فریدون همتی در نشست با رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای جمهورى اسلامی ایران با اشاره به اهمیت تولید و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی با پرداختن به فرهنگ مناطق مختلف استان ها، عنوان کرد: تنوع فرهنگی، از زیبایی های کشورمان محسوب می شود و هرکدام از آنها یک فرهنگ قوی هستند که فرهنگ ملی ما ایرانیان برگرفته و متشکل از آن است.
وی ادامه داد: پرداختن و توجه به فرهنگ مناطق مختلف، قدرت دفاع فرهنگی کشور در برابر تهاجم فرهنگی بیگانگان را افزایش می دهد و سازمان صداوسیما از مجموعه های مهم و تاثير گذاری است که می تواند در این میدان نقش آفرينی کند.
استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم تولید و رساندن محتوای رسانه ملی به مناطق مختلف جغرافیایی در کشور، افزود: با توجه به تغییر و تحول در دانش و تكنولوژی رسانه ای، نیاز است که صداوسیما هم دائما در انتقال صدا و تصویر و تولید و تهیه برنامه ها خود را به روز کند تا مردم به نحو مطلوب از رسانه ملی بهره مند شوند.
همتی تصریح کرد: در این راستا گفتگویی با ریاست محترم سازمان صداوسیما داشتیم که منجر به امضای تفاهم نامه ای میان استانداری هرمزگان و معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما شد.
وی گفت: طبق این تفاهم نامه پوشش رادیویی و تلویزیونی دیجیتال در 50 نقطه استان هرمزگان با راه اندازی فرستنده های جدید دیجیتال به ويژه در شهرستان بشاگرد و کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد که دارای مناطق کوهستانی هستند، توسعه می یابد و زیرساخت های جدید فنی و تولید در صداوسیمای مرکز خلیج فارس ایجاد خواهد شد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف تعیین شده در این تفاهم نامه در مجموع 64 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا می کند که پنجاه درصد آن از محل منابع استان و پنجاه درصد دیگر از منابع سازمان صداوسیما، تامین می شود.
رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای جمهورى اسلامی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه رسانه ملی در هرمزگان دارای اهمیت بسیاری است، اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه، موجب توسعه زیرساختی رسانه ملی در استان هرمزگان می شود.
وی با اشاره حرکت سازمان صداوسیما بر مبنای شعار عدالت رسانه ای، افزود: این تفاهم نامه به تسریع در مسیر توسعه رسانه ملی در هرمزگان کمک می کند تا همه مردم این استان به شکل مناسب از امکانات رسانه ای استفاده کنند.