معاون امور جوانان هلال احمر یزد:

طرح ملی نذر سلامت ۲ همراه با خادمان حسینی هلال در یزد اجرا شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح ملی نذر سلامت ۲ همراه با خادمان حسینی هلال همزمان با ماه محرم آغاز شده و به مدت ۱۳ روز در هیئت‌های عزاداری یزد ادامه دارد.
کد خبر: ۹۸۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ 17 August 2021

به گزارش تابناک یزد، سیدجواد میرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح ملی نذر سلامت ۲ همزمان با فرا رسیدن ایام محرم با هدف خدمت رسانی و ارائه خدمات و توصیه های بهداشتی به عزاداران حسینی، از ۱۸ تا ۳۰ مرداد ماه، توسط اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان و به درخواست هیئت‌های عزاداری یزد در جال اجراست.

وی عنوان کرد: با شیوع و گسترش کووید ۱۹ از سال گذشته، اعضای داوطلب هلال احمر در مناسبت های مختلف اقدام به ضد عفونی و دعوت مردم به رعایت توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کرده اند.

میرحسینی گفت: در اجرای این طرح، اعضای داوطلب هلال احمر مثل سال گذشته، در ورودی هیئت ها اقدام به تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم بیماری مانند سرفه و عطسه می کنند.

وی گفت: همکاری در نشانه گذاری و تعیین فواصل استقرار عزاداران، همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، راهنمایی عزادارن برای رعایت فاصله دو متری، ضدعفونی کردن دست های عزاداران، کنترل پوشش ماسک عزاداران و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک داخل هیئت و ارائه توصیه های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه توسط عضو توانمند و آموزش دیده تیم از وظایف اعضای شرکت کننده در این طرح است.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد اظهار داشت: اعضای کانون‌های جوانان در قالب گروهای پنج نفره با هماهنگی مسئولان هیئات مذهبی به عزاداران توصیه‌های بهداشتی کاهش شیوع بیماری کرونا را آموزش می‌دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار