فارس 11 هزار میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد‌ی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: مجموع تولیدات کشاورزی استان فارس در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تِن محصول می‌رسد.
کد خبر: ۹۹۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 02 October 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: جعفر صبوری پور افزود: مجموع ارزش روز تولیدات این استان در بخش کشاورزی بیش از ۹۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.
وی با بیان این که ارزش تولیدات باغی استان فارس در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به رقم ۵۳ هزار و ۳۸۸ میلیارد و ۸۹۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد، اظهارداشت: ۵۸ درصد ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان به تولیدات باغی اختصاص دارد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد‌ی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ارزش تولیدات امسال نسبت به سال گذشته از ۴۴ درصد به ۵۸ درصد رسیده و رشد ۱۴ درصد‌ی داشته است.

صبوری پور اظهارداشت: ارزش تولیدات استان در سال زراعی ۱۳۹۷ مبلغ ۱۷ هزار و ۹۸۶ میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده و در سال ۱۳۹۸ به ۲۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد و ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد‌ی سازمان جهاد کشاورزی فارس، ارزش روز تولیدات زراعی این استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را ۲۵ هزار و ۹۹۴ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: سهم ارزش تولیدات زراعی از کل تولیدات کشاورزی استان به ۲۸ درصد می‌رسد.

صبوری پور ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ سهم بخش‌های باغی، زراعی، دامی و آبزیان در ایجاد ارزش روز محصولات کشاورزی به ترتیب ۵۸، ۲۸، ۱۳ و یک درصد بوده است.

استان فارس یکی از قطب‌های بزرگ تولید محصولات کشاورزی ایران است و هر ساله عنوان نخست تولید حدود ۱۰ محصول کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان فارس در تولید محصولاتی مانند انجیر، گل محمدی، خرمالو، انار، به و انگور رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

فارس دومین استان کشور در زمینه تولید محصولات زراعی نیز شناخته می‌شود و رتبه اول تولید لوبیا، پنبه و گوجه فرنگی را نیز به نام خود ثبت کرده است.
تولید بیش از ۴۰ درصد انجیر کشور، تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما و کسب عنوان دومین تولید کننده خرمای کشور از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه فارس در بخش کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار