احداث دیوار ۶ کیلومتری پیرامون فرودگاه کیش آغاز شد

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: مرحله نخست عملیات دیوارکشی پیرامون فرودگاه بین المللی جزیره به طول ۶ کیلومتر آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 03 October 2021

عزت اله محمدی روز یکشنبه با بیان اینکه این طرح در یک بازه زمانی ۹ ماهه به پایان می‌رسد اظهار داشت: نگاه توسعه‌ای در مجموعه توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش بر آن است که با ورود تکنولوژی‌های جدید فرودگاهی بتوانیم زیر ساخت‌های مناسب با امکانات روز دنیا را برای ایمن سازی پروازها و حمل ونقل هوایی در فرودگاه کیش شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فرودگاه و نقاط پروازی اطراف آن از حساسترین و پر خطرترین مناطق برای یک هواپیما محسوب می‌شود این طرح به عنوان اقدامی مهم در راستای کنترل محیط‌های داخلی و اطراف فرودگاه‌ها همچنین ورود و خروج افراد و موجودات حیات وحش برای حفظ ایمنی پروازها و جان انسان‌ها اجرا می شود.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش اظهار داشت: سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) در ضمیمه ۱۴ پیمان شیکاگو، پرونده ۹۱۳۷ جهت کنترل ورود حیات وحش به محوطه پروازی فرودگاه‌ها قوانین سختی وضع و تمامی کشورهای عضو را موظف به اجرای آن‌ها کرده است.
وی گفت: حصار پیرامونی هر فرودگاه باید بر اساس موقعیت جغرافیایی و تنوع حیات وحش مناطق مختلف به نحوی اجرا شود که ایمنی و امنیت کامل فرودگاه را تضمین کند و پس از برگزاری جلسات مختلف و در خصوص تجربه برخورد آهو با پرواز در فرودگاه بین المللی کیش و نظرات کارشناسان مربوطه برای بالا بردن ضریب ایمنی و امنیتی، عملیات ساخت دیوار پیرامونی این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.
محمدی با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن برخورد حیوانات و پرندگان با هواپیما گفت: با انجام طرح‌های مختلف می‌توان ریسک برخورد را کاهش داد و به طور قطع عملیات ساخت دیوار پیرامونی فرودگاه کیش نیز به منظور حفظ حیات آهوان ایرانی تأثیر گذار خواهد بود.
سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: جزیره کیش دارای بیش از ۹۰۰ رأس آهو بوده که در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست به عنوان گونه آسیب پذیر ثبت شده و علاوه بر جزیره کیش در مناطق مختلف کشور نیز اقدامات حفاظتی برای این گونه از حیوانات اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار