دریافت خدمات عمومی به شرط ارائه کارت واکسن

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خدمات عمومی به شهروندانی ارائه خواهد شد که واکسن زده و کارت واکسن دارند.
کد خبر: ۹۹۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 03 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: بسیاری از خدمات عمومی در ادارات و سایر حوزه های خدمات رسان و حضور در تالارهای پذیرایی، استخر و... از این پس تنها به افرادی ارائه می‌شود که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
وی یادآورشد: بازگشایی استخرها، باغ وحش و همچنین آموزشگاه‌های آزاد بالای ۱۰ نفر نیز مشروط بر تزریق هر ۲ دُز واکسن و با ارائه کارت مربوطه است و تالارهای پذیرایی از شنبه هفته آتی با ظرفیت محدود و همچنین با ارایه کارت واکسیناسیون برای کادر فعال بازگشایی می‌شود و حضور کارمندان ادارات و دوایر دولتی بدون ارایه کارت واکسیناسیون ممنوع است و برای کارمندانی که مستندات تزریق واکسن نداشته باشند، غیبت لحاظ می‌شود.
وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را در برای واکسیناسیون کودکان بالای ۱۲ سال تا پایان آبان ماه به کار خواهیم برد و با رسیدن به این مهم دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول به بالا به‌تدریج و مقاطع ابتدایی نیز از آذرماه جاری به‌صورت حضوری در مدارس تحصیل خواهند کرد و همچنین فعالیت دانشگاه‌های سطح استان پس از انجام واکسیناسیون دانشجویان به‌صورت حضوری آغاز می‌شود و ادامه تحصیل مجازی بدون داشتن عذر موجه تداوم نخواهد داشت و آزمون پایانی ترم دانشجویان مشروط به ارایه کارت واکسن است.
دکتر جمالیان ادامه داد: حدود ۳۰ درصد آمار فوتی ها در استان کاهش یافته و این در حالی است که میانگین فوتی کرونا در کشور با کاهش ۲۱ درصدی همراه بوده است و در زمینه کاهش میزان بستری نیز به‌صورت تقریبی برابر با میانگین کشوری بوده ایم و میزان بستری کرونا حدود ۱۵ درصد نسبت به هفته پایانی شهریور ماه جاری کاهش یافته است که تمامی این عوامل حاصل تعامل و همکاری ستاد مدیریت کرونای استان، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: انتظار داریم که شهروندان در تعطیلات پیش رو همانند گذشته با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در آئین‌های عزاداری شرکت کنند و با مراجعه به موقع به مراکز واکسیناسیون تعامل و همکاری لازم در این زمینه داشته باشند چرا که واکسن نزدن برخی از مشمولان جامعه هدف، اجحاف در حق دیگران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار