باید دانست که گاهی ممکن است مطلبی به جهت تفهیم بهتر و یا هر دلیل دیگر با اغراق بیان شود که این خصیصه ، مختص توصیف است نه داده های آماری.اغراق در آمار هیچ مبنا ، معیار ، جایگاه و توجیهی ندارد. بررسی دو اظهار نظر نماینده کهگیلویه بزرگ که خیلی عجیب و غیر واقعی به نظر می رسند!!!
کد خبر: ۱۰۰۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸ 31 October 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شکی نیست که اطرافیان یک شخصیت اثرگذار سیاسی نقش بسزایی در تفکرات ، بیانات و تصمیمات وی دارند و هر چه این افراد واقع گراتر و هوشمندتر باشند ، موفقیت در کار بیشتر خواهد بود .
طی یکی ، دو روز گذشته دو نماینده استان در حوزه های انتخابیه حضور فعالی داشته اند که البته با نگاهی به عملکرد و بیان آن ها می توان شمه ای کلی از نوع مدیریت پیرامون ان ها طی مدت نمایندگی در دوره اخیر را دید .
با نگاهی به محتوای اخبار منتشره از بازدیدهای میدانی مهدی روشنفکر و سید محمد موحد از حوزه انتخابیه خود به تفاوتی فاحش پیرامون این دو نفر بر می خوریم که یکی به شدت تلاش در بزرگنمایی دارد و دیگری بسیار حرفه ای اخبار منتشر می کند !
متاسفانه به نظر می رسد ، هنوز سید محمد موحد نتوانسته در طراز یک نماینده قوی ظاهر شود و عمده اخبار و سخنان منتشر شده از وی مبتدیانه و بیشتر بزرگ نمایی به نظر می رسد تا واقعی در حالی که اخبار تنظیم و منتشر شده از سوی نزدیکان مهدی روشنفکر در طراز خبرگزاری های کشوری و بسیار دقیق و باورپذیر است !
حدود یک ماه پیش بود که نماینده محترم کهگیلویه منتقدین خود را مقاله نویسان بی سواد خطاب کرد و بیان داشت ؛ وقتی کاری می خواهد انجام شود عده ای در ذهن مردم تشکیک ایجاد می کنند.
قبل از هر چیز با صراحت و قاطعیت باید گفت که هدف ، هرگز ایجاد تشکیک نیست. بلکه هدف ، روشنگری ، تنویر افکار و بیان سخن بر مبنای واقعیت و دعوت به بیان سخن بر مبنای واقعیت است .
این را هم باید دانست که گاهی ممکن است مطلبی به جهت تفهیم بهتر و یا هر دلیل دیگر با اغراق بیان شود که این خصیصه ، مختص توصیف است نه داده های آماری.اغراق در آمار هیچ مبنا ، معیار ، جایگاه و توجیهی ندارد.
بررسی دو اظهار نظر نماینده کهگیلویه بزرگ که خیلی عجیب و غیر واقعی به نظر می رسند!!!
1- بنا به برخی خبرهای منتشر شده در رسانه های پیرامون سید محمد موحد در سفر دیروزش به حومه شرقی دهدشت ، در جمع مردم دهستان ضرغام آباد اظهار داشت؛ با قاطعیت اعلام میکنم بالای 500 ساعت برای سد آبریز وقت هزینه کردم.!
بر این اساس اگر سید محمد موحد در هر روز حداقل 8 ساعت تمام بدون از پرداختن به هیچ کار دیگری بجز انجام فریضه نماز، وقت خود را صرف پیگیری سد آبریز کرده باشد حتی با احتساب روزهای جمعه و  احیانا تعطیلی به مناسبات دیگر ، (63) روز بدون از اینکه هیچ اقدام دیگری در هیچ موضوع دیگری انجام داده باشد، وقت صرف نموده است.
آیا واقعا امکان پذیر است؟ به هیچ وجه.
از طرفی وقت یک نماینده که شخصی خودش نیست و متعلق به عموم مردم است.
ایشان بفرمایند توضیح دهند با صرف این وقت گرانبها به کدام نتیجه رسیده است؟
خروجی 63 روز وقت شبانه روزی بر این موضوع چه بوده است و با این وجود چرا این پروژه اکنون‌ تعطیل است.؟!
همه می دانیم که کار در مجلس وظیفه و اولویت اصلی است حال اگر بگوییم در کنار کار مجلس به این مهم نیز می پرداخته ، باید روزهای صرف شده را قریب به 150 روز دانست.
2- نماینده محترم کهگیلویه یکی از اهداف اصلی حضور اقای نادران در حوزه انتخابیه را سد آبریز عنوان کرد.!!!
اگر هدف از حضور رئیس کمیسیون تلفیق سد آبریز بوده است آیا مردم حق ندارند بدانند پس چرا از محل احداث سد آبریز بازدید نکرد؟!
چرا اطلاعات لازم در خصوص سد آبریز در اختیارش قرار نگرفت؟
چرا یک کلمه در مورد سد آبریز بر زبان نیاورد؟
چرا به دلیل بی اطلاعی از وجود سد آبریز ، وعده طرح موضوع در مجلس و گرفتن حقابه از مارون 1 را داد؟
 و اما یک مقایسه قابل تامل
عدل هاشمی پور در دوران نمایندگی اش در خصوص سد آبریز مدعی شد که 80 جلسه کاری در خصوص سد آبریز برگزار نموده است.
اگر میانگین هر جلسه یک ساعت و حتی کمی بیشتر در نظر گرفته شود کمتر از 100 ساعت و بر همان مبنایی که ساعات آقای موحد محاسبه شده است حدود 12 روز وقت ، هزینه سد آبریز گردید.
اما خروجی 12 روز سردار هاشمی پور در مقایسه با 63 روز سید محمد موحد اصلاً قابل مقایسه نیست چرا که در دوره سردار هاشمی پور تمامی مطالعات لازم از ژئو تکنیک تا زمین شناسی ، لرزه نگاری ، کارهای زیست محیطی ، نمونه برداری و تزریق آزمایشی ، حل معارضات محلی و دولتی و از همه مهم تر ، کددار و در ردیف بودجه قرار گرفتن ، اخذ تخصیص و تجهیز کمپ کارگاهی اش به انجام رسید اما پس از این مراحل و صرف شدن 63 روز توسط سید محمد موحد ، اکنون سرانجامش تعطیلی و رکود است.!!!
هدف از بیان این مطلب انکار تلاش های نماینده مردم نیست اما وی باید در زمینه اقدامات کمی منطقی تر و باورپذیرتر صحبت کند و آمار دهد چرا که همه مخاطبان وی حلقه اطرافیانش نیستند بلکه وی اکنون در دید عموم است و همه عملکردش را می بینند ضمن اینکه از وی انتظار کار واقعی با نتایج ملموس را دارند !
برچسب ها: موحد ، روشنفکر ، سد آبریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار