طرح ویژه تردد در هسته مرکزی مشهد در ایام سال جدید به صورت زوج وفرد اجرایی خواهد شد و ممکن است به دلیل تکمیل ظرفیت خیایان های منتهی به حرم به صورت موقت برخی از خیابان ها هسته مرکزی بسته شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹ 03 March 2015
به گزارش تابناک،رئیس پلیس راهور خراسان رضوی دراین خصوص  گفت:طرح ویژه خودروها در هسته مرکزی شهر در ایام نوروز به صورت زوج و فرد خواهد بود.

سرهنگ حمید رضا گرایلی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد:اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر،نوروز 94 همانند گذشته ادامه خواهد یافت وممکن است به دلیل تکمیل ظرفیت خیابان های منتهی به حرم مطهر خصوصا در زمان برگزاری نماز،از تردد خودرو ها به صورت مقطعی جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: همچنین تدابیر ویژه ترافیکی برای سخنرانی مقام معظم رهبری و روز طبیعت در مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

گرایلی خاطر نشان کرد: با توجه به عرض کم خیابان‌ها،کمبود پارکینگ به ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی به همشهریان و زائران توصیه می کنیم برای تشرف به حرم امام رضا (ع) از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده و از توقف بی جا وسد معبر در خیابان های منتهی به حرم خودداری نمایند.

وی افزود:رانندگانی که خودروهای خود را در محل‌های غیر مجاز پارک می‌کنند و با انتقال خودرو به پارکینگ مواجه می‌شوند،می‌توانند با شماره گیری تلفن 110 از انتقال خودرو به پارکینگ اطمینان یابندو در غیر این صورت امکان سرقت خودروی آنها وجود داشته که از طریق پلیس پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: و با توجه به هماهنگی‌هایی انجام شده در ایام نوروز خدمات ویژه شبانه حمل و نقلی به زائران و مجاروان ارائه خواهد شد.

وی در مورد تمهیدات و تجهیزات طرح نوروزی پلیس راهور گفت: حدود 2 هزار نفر جزو نیروهای مجری طرح نوروزی هستند و 161 دستگاه خودرو و 144 دستگاه موتور در این مدت آماده به فعالیت‌ هستند.

گرایلی در ادامه به آمادگی پلیس در شب چهارشنبه آخر سال اشاره و خاطرنشان کرد:معضلات و مشکلاتی در سطح استان به دلیل چهارشنبه آخر سال به وجود می‌آید و افراد سوء استفاده گر و هنجار شکن اقدام به بستن خیابان‌ها و پرتاب اشیاء به سمت خودروها می نمایند که به همین منظور با همکاری نیروی انتظامی طرح‌های ویژه‌ای در شب چهارشنبه آخر سال درنظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد:در این شب ضمن برخورد با افراد متخلف و توقیف خودروهای هنجارشکن،دادگاه‌های شبانه روزی و شیفتی را به جهت پیگرد متخلفین در نظر گرفته‌ایم.

گرایلی گفت:هیچ فردی حق ایجاد مزاحمت برای شهروندانی که در بحث شادی حقوق شهروندی وقانون را رعایت کرده و رفتارمخاطره آمیز انجام ندهند ندارد و ما برای افرادی که برای خود ارزش قائل هستند،ارزش قائلیم.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد:تست آلایندگی وتجهیزات و فنی از مواردی است که در معاینه فنی خودروها کنترل می‌شود و وسایل نقلیه ای که کمتر از پنج سال از تولید آنها گذشته است نیاز به معاینه فنی ندارند.

گرایلی حداکثر ترافیک در خراسان رضوی را از 28 اسفند الی 3 فروردین عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات مالی، سفرهای خارجی کاهش پیدا کرده و سفرهای داخلی افزایش پیدا کرده که خود سبب افزایش جمعیت و خودرو در استان می‌شود.

وی برخورد با تخلفات حادثه ساز را به نسبت سال گذشته خوب ارزیابی کرد و افزود: 215 درصد کنترل تخلفات توسط پلیس راهور صورت گرفته است که سهم بیشتر آن مربوط به دوربین‌های کنترل سرعت است.

گرايلي با بيان اينكه در استان مهم‌ترين عامل تصادفات خستگي و خواب آلودگي است، عنوان كرد: به دليل مستقيم و یکنواخت بودن بودن راه‌های استان، معمولا رانندگان دچار خواب‌آلودگي مي‌شوند؛ رانندگان از تخلفات حادثه‌ساز بپرهیزند و سفر خود را سفري تفريحي در نظر بگيرند نه مسابقه؛ همچنين از رانندگي‌هاي زياد و مداوم بپرهيزند و خواب كافي داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه افراد بايد سفر خود را مديريت كرده تا براي حركت يا برگشت عجله‌اي نداشته باشند، تصريح كرد: قبل از آغاز سفر در خصوص وضع ترافيكي راه و آب و هوای باخبر شوند و تجهیزات لازم را با خود به همراه داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار