ماینده مردم ایلام در مجلس ؛
نماینده مردم ایلام در مجلس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه کشاورزی در غرب کشور، طرح سامانه گرمسیری است که در چند استان غربی از جمله ایلام اجرایی می‌شود که با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل طرح، پنج هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ 28 March 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اکبر بسطامی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبار ویژه این طرح تا دو سال آینده تکمیل شود که افتتاح این طرح باعث آبی شدن ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب استان می‌شود.

وی گفت:متاسفانه در همین روزهای ابتدایی سال جدید شاهد اتفاقات ناگواری در جاده‌های مهران و سایر شهرستان‌ها بودیم و منطقه‌ای که سالیان متمادی درگیر جنگ و دفاع از امنیت مرزهای این کشور بوده، امروز جاده‌های این مناطق به کشتارگاه مردم استان و شهرستان تبدیل شده است.

بسطامی افزود:بیش از یک سال از تصویب منطقه آزاد مهران و اختصاص ۷ هزار هکتار زمین، همچنان این منطقه طعمه طمع ورزی و کم لطفی عده‌ای سودجوی حقیقی و حقوقی قرار گرفته که استقرار منطقه آزاد مهران را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

وی بیان داشت:در جلسه اسفند ۱۴۰۰ کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، موانع، نواقص و کارشکنی‌های داخل استان که در مسیر راه اندازی منطقه آزاد مهران وجود دارد، به طور مفصل تشریح شد.

بسطامی مطرح کرد:پس از چند ماه رایزنی و پیگیری مداوم از طریق وزارت نیرو و دیگر مبادی ذیربط، در دیدار صبح روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه با معاون اقتصادی وبرنامه ریزی سازمان برنامه وبودجه کشور و رئیس کمیسیون ماده ۲۳ سازمان، طرح احداث سد گدارخوش از میان ۲۰ سد سراسر کشور نهایی و دستورات لازم برای تخصیص ردیف اعتبار ملی و تامین بودجه کافی صادر شد.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی مهران با ظرفیت‌های عظیم اربعین و نفت و گاز موجود در منطقه همخوانی ندارد و در صورتی که شرکت‌های نفت و گاز موجود در منطقه به مسئولیت‌های اجتماعی خود به درستی عمل کنند، بسیاری از مشکلات و معضلات در این شهرستان حل و فصل خواهد شد.

بسطامی تصریح کرد: شرایط سخت خشکسالی اخیر و قیمت گزاف نهاده‌های دامی، بسیاری از دامداران و عشایر را مجبور به فروش دام‌های خود به قیمت‌های غیر واقعی و بسیار ناچیز کرده و لازم است با اتخاذ تصمیمات لازم این مشکلات برطرف شود./ع

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار