کد خبر: ۱۰۳۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴ 04 April 2022

استاندار گیلان: افزایش خودسرانه قیمت کالا‌ها بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار، پذیرفتنی نیست.

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست مشترک کارگروه تنظیم و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران ستاد خدمات سفر و تنظیم بازار در ایام عید نوروز، گفت: باید نظارت مستمر و مداوم بازرسان بر بازار تا پایان ماه میهمانی خدا تداوم یابد، زیرا حضور ملموس ناظران در بازار نقش موثری در پیشگیری از وقوع تخلف دارد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم عده‌ای سودجو به دلیل نبود نظارت کافی، موجب اافزایش قیمت‌ها و نارضایتی مردم شوند ، اضافه کرد: مسئولان در برخورد با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند مماشات نکنند و در صورت تداوم تخلف در این خصوص، با مسئولان مماشات کننده برخورد می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه موجودی کالا‌های اساسی به مدت ۳ ماه در گیلان ذخیره سازی شده ، افزود: مسئولان با نظارت و کنترل موجودی کالا‌ها و اقلام اساسی مورد نیاز مردم در انبار‌ها، بر قیمت‌ها هم به صورت مستمر نظارت کنند.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید براینکه هرگونه افزایش قیمت باید با هماهنگی ستاد تنظیم بازار انجام شود، افزود: نظارت مداوم بر کیفیت و کمیت اقلام ضروری ماه پربرکت رمضان از جمله نان، گوشت قرمز، مرغ، خرما، شکر، لبنیات، حبوبات و حتی محصولات مخصوص این ماه نظیر رشته خشکار با کمک مردم و دستگاه‌های مربوطه نظارت شود.

وی با اشاره به اطلاع رسانی درست نهاد‌های متولی در خصوص اماکن عرضه کالا‌ها به ویژه اقلام مصرفی ماه رمضان در شهرستان‌های مختلف، اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی سامانه بررسی شکایات مردمی را فعال کند و اتاق اصناف هم شیفت و ساعات کاری نانوایی‌ها را به خوبی تنظیم کند تا شلوغی نانوایی‌ها در این ماه مبارک برای روزه داران مشکل ایجاد نکند.

استاندار گیلان به کاهش یک ساعته زمان کار در ادارات و نهاد‌ها در ماه مبارک رمضان بر اساس اعلام هیات دولت اشاره کرد و افزود: نباید این کاهش ساعت کاری، موجب کاهش کیفیت ارائه خدمات شود در این ماه شود.

وی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا با تاسی از ائمه اطهار به ویژه مولای متقیان امام علی (ع)، با گشاده رویی، از کار مردم گره گشایی کنیم و برای رضایت مردم که رضایت خداوند است تلاش کنیم.

در این نشست که فرمانداران شهرستان‌ها هم از طریق ارتباط تصویری حضور داشتند و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از روند بازرسی نانوایی‌ها و ذخیره سازی کالا‌های اساسی کشاورزی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان از آخرین وضعیت بازار کالا‌های صنعتی و کشاورزی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از روند رسیدگی به پرونده‌های تخلف حوزه بازار و مدیرکل صمت گیلان هم از چگونگی اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان گزارش‌هایی ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار