مروری بر روزنامه‌های امروز نهم مهر ماه؛
در حال حاضر یک هزار و ۹۴۱ معلول شنوایی تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند، پروژه هوشمند سازی 5 تقاطع بجنورد در دستور کار شهرداری بجنورد قرار گرفته است، در راستاي توسعه خدمات ارتباطي و همچنين نوسازي تجهيزات مخابراتي در حوزه تلفن همراه، افزون بر 40 ميليارد ريال صرف و هزينه شد، از مهمترین سرخط خبری جراید و خبرگزاری های استان است
کد خبر: ۱۰۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 01 October 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی، معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۴۱ معلول شنوایی تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

محمد قزی با اشاره به افزایش معلولیت در خراسان شمالی، افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۴۱۲ معلول تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.

به گفته وی از مجموع معلولان استان یک هزار و ۹۴۱ نفر معلول شنوایی هستند که بهزیستی خراسان شمالی خدمات مختلف را به آنها ارائه می دهد.

قزی كاشت حلزون برای معلولان شنوایی را یكی از وظایف معاونت توانبخشی عنوان كرد و گفت: هزینه كاشت حلزون برای این معلولان با همكاری بهزیستی استان تأمین می شود.

وی اضافه كرد: سال گذشته برای ۹ نفر و امسال برای یك نفر از معلولان شنوایی در خراسان شمالی عمل كاشت حلزون انجام شد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینكه عوامل وراثتی، محیط و ... بر معلولیت فرد اثر دارد، اظهار كرد: بیشترین علت معلولیت شنوایی در استان مربوط به مسائل ژنتیكی است.

وی همچنین افزود: در حوزه مراكز روزانه توانبخشی هم اكنون تنها یك مركز خانواده و كودك ناشنوا در خراسان شمالی فعالیت دارد كه به ازای هر نفر دو میلیون و ۳۵۰ هزار ریال یارانه پرداخت می شود.

تجهیز 5 تقاطع به سیستم های هوشمند

به گزارش تابناک خراسان شمالی، روح الله براتیان، در گفتگو با خبرنگار اترک نیوز اظهار کرد: پروژه هوشمند سازی تقاطع های بجنورد در دستور کار شهرداری بجنورد قرار گرفته است که در همین راستا، در فاز نخست، پنج تقاطع را به منظور تسهیل مدیریت ترافیک تقاطع ها به این سیستم های خریداری شده، تجهیز خواهیم کرد.

شهردار بجنورد با بیان اینکه 150 میلیون تومان برای خرید این سیستم ها هزینه شده است، اعلام کرد: در حال حاضر شماری از نمایندگان شهرداری بجنورد را به استان تهران اعزام کرده ایم تا آنان در زمینه راه اندازی این سیستم ها آموزش کسب و نسبت به راه اندازی این سیستم ها درتقاطع های بجنورد اقدام کنند.

وی افزود: این سیستم ها در فصل پاییز امسال در تقاطع های مخابرات-طالقانی، امیریه-طالقانی،17 شهریور-طالقانی، 17 شهریور-امام خمینی، خیابان خیام ( باسکول سابق) و 15 خرداد نصب خواهند شد.

براتیان خاطر نشان کرد: سایر تقاطع های سطح شهر بجنورد نیز در فصل بهار سال آینده به سیستم های هوشنمد کنترل ترافیک تجهیز خواهند شد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون شماری دیگر از تقاطع های سطح شهر بجنورد، اصلاح فنی و برخی از ورودی های خیابان ها و معابر سطح شهر بازگشایی و تعریض شدند.

هزینه 40 میلیاردی برای توسعه شبکه همراه اول

مدير عامل شرکت مخابرات استان، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:در راستاي توسعه خدمات ارتباطي و همچنين نوسازي تجهيزات مخابراتي در حوزه تلفن همراه، افزون بر 40 ميليارد ريال صرف و هزينه شد.

سالاری افزود: به منظور نوسازي تجهيزات ارتباطي و همگامي با تكنولوژيهاي جديد مخابراتي تعداد 16 سايت بی تی اس تلفن همراه در 3 هفته اول شهریورماه در استان نصب و راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: پروژه هاي ياد شده شامل نصب و راه اندازي 6سايت نسل سوم تلفن همراه 3جی و تعداد 7 سايت جديد شهري و بين شهري وهمچنين نوسازي 3 سايت بی تی اس از شبکه همراه استان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار