امام جمعه موقت شیراز گفت: با دعوت از متفکرین اقتصادی برای چاره اندیشی کاهش فاصله و ارزش پول ملی و ارز،گفت: باید ارزش پول ملی بالا رود تا مشکلات حل شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 07 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی، در خطبه های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه دولت در همین مدت حدود ۷ ماهه از ابتدای شروع کار شاخص امنیت را بالا برده است و این امنیت موجود اکنون موجب شده کشورهای متخاصم گزینه جنگ بر علیه ایران به صلاح خودشان نمی بینند،گفت: دولت سیزدهم واکسیناسیون عمومی را به نحو خوبی اجرا کرد به نحویکه اکنون آمار مرگ و میر ناشی از بیماری به حداقل ممکن رسیده است.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: در حال حاضر پشتوانه اقتصادی دولت خوب است ولی برخی در داخل دنبال سیاه نمایی و تخریب دولت هستند و هدفشان سیاسی و ضربه زدن به دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه بدهکاری دولت اکنون به حدود صفر رسیده است،اضافه کرد: دولت ۷ ماه است که شروع به کار کرد و برای حل همه مشکلات باید فرصت داد.

وی پرداخت به موقع حقوق ،دیپلماسی عزتمندانه، فروش نفت ،واکسیناسیون عمومی،رابطه با همسایگان،تجارت با منطقه،بهبود فضای کسب و کار را ازجمله اقدامات دولت سیزدهم دانست و گفت: آزادسازی حریم سواحل،حضور مستقیم رئیس جمهور و دولتمردان در میان مردم از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم بوده است و گویا این اقدامات شاخص و ارزشمند در طول ۷ ماه گذشته توقع مردم از دولت سیزدهم را بالا برده است.

وی در ادامه تحلیلی از وضعیت کشور ارایه کرد و گفت: کمبود ماکارونی و مشکلات گرانی بر وضعیت مردم تاثیر دارد اما رئیس جمهور و اعضای هیات دولت مداوم پیگیر مشکلات مردم هستند،به مردم اطمینان می‌دهم که همه مسئولان از دولت، مجلس و دستگاه قضایی کشور پیگیر حل مشکلات اند.

وی میزان فروش نفت و برگشت پول آن به کشور را در وضعیت مناسبی عنوان کرد و تصریح کرد: صادرات غیرنفتی ما در یکسال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده که با وجودی که دلار، ارز و پول در کشور وجود دارد باید بررسی شود ریشه مشکلات از چیست؟

رضوی اردکانی معتقد است که اجناس در ایران با ارز یارانه‌ای عرضه می شود و این زمینه قاچاق را فراهم می‌سازد.
وی عنوان کرد: امکان کنترل همه روزنه‌های اقتصادی توسط دولت امکان پذیر نیست اما باید گفت تا زمانی که مابه تفاوت بین ارزش پول ملی و ارز وجود داشته باشد این وضعیت هم وجود دارد و مشکلات اینچنینی پابرجاست.
وی با دعوت از متفکرین اقتصادی برای چاره اندیشی کاهش فاصله و ارزش پول ملی و ارز،گفت: باید ارزش پول ملی بالا رود تا مشکلات حل شود.
امام جمعه موقت شیراز افزود: مابه تفاوت زیاد بین ارزش پول ملی و ارز خارجی زمینه بروز مشکلات را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه برخی مشکلات اقتصادی بخاطر جنگ اوکراین در بسیاری کشورها وجود دارد،ادامه داد: کشور ما از نظر ذخایر ارزی وضعیت خوبی دارد و اکنون امکان حل مشکلات وجود دارد.

خطیب جمعه شیراز بالا بردن ارزش پول ملی را راه حل کاهش مشکلات اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند و اینکه حل مشکلات نیازمند توجه به همه شاخص‌های موجود است.
وی به اتمام ماه رمضان نیز اشاره کرد و گفت: حفظ برکات ماه مبارک رمضان باید در طول سال حفظ شود و خیرات این ماه تنها به رمضان محدود نیست و باید سپری برای کنترل هوای نفس در طول سال باشد.
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه حرام خواری روزگار انسان را سیاه خواهد کرد،افزود: احتکار جنس و کالا نیز در مسیر نابودی انسانیت است.

وی عامل مهم محاسبه اعمال صالح را دوری از ریا عنوان و تاکید کرد: بی حجابی‌ها شیراز و بسیاری از شهرها را نازیبا کرده است و در بسیاری از معابر اصلا حجاب را برداشته اند و زمانیکه امر به معروف و نهی از منکر کنیم می گویند بروید گرانی را مهار کنید اما ربطی ندارد و گرانی باید کنترل شود و حجاب هم باید در معابر عمومی رعایت شود.

رضوی اردکانی تاکید کرد: حرمت اسلام باید حفظ شود.
وی دو عامل را مسبب نابودی اعمال صالح دانست و اظهار داشت: شیطان به گناه زینت می‌دهد و زمینه سازی نابودی اعمال نیک را فراهم می سازد.
وی به هفته شیراز نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان باید شخصیت های بارز این شهر مانند میرزای شیرازی،سعدی و ... را در این ایام برجسته کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار