ظرف یک ماه در استان همدان صورت گرفت:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: از یکم خرداد تا یکم تیر، ۴۲۵ هزار صورت حساب برق به میزان ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان همدان صادر شد که با توجه به کاهش مصرف،۲۲۳ هزار مشترک از پاداش صنعت برق برخوردار شدند.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ 11 July 2022

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: از یکم خرداد تا یکم تیر، ۴۲۵ هزار صورت حساب برق به میزان ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان همدان صادر شد که با توجه به کاهش مصرف،۲۲۳ هزار مشترک از پاداش صنعت برق برخوردار شدند.


به گزارش تابناک همدان از ایران آنلاین، علی سهرابی بیدار با اشاره به اینکه مدیریت در مصرف، امسال موجب پیشگیری از قطعی برق مشترکان شده است، اظهار داشت: گذر از پیک تابستان، بدون قطعی برق مشترکان خانگی، از مهمترین اهداف وزارت نیرو است که امیدواریم، با مصرف بهینه و همراهی مشترکان به این هدف در استان همدان دست یابیم.


وی با اشاره به اینکه یک سوم برق کشور در فصل تابستان توسط تجهیزات سرمایشی مصرف می شود، اظهار داشت: به منظور کاهش پیک مصرف در این فصل، بازرسان شرکت از مراکز تجاری، اداری و مراکز پر مصرف بازدید دارند و همچنین تا جایی که مشکلی برای مردم ایجاد نشود روشنایی معابر به صورت یک در میان خاموش شده است.


به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ، این استان بیش از ۷۹۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد، ۶۳۰ هزار مشترک خانگی، ۳۵ هزار مشترک عمومی و اداری، ۱۸ هزار مشترک کشاورزی، ۶ هزار و ۳۰۰ مشترک صنعتی و ۹۸ هزار مشترک سایر مصارف (تجاری) را شامل می شود.


سهرابی بیدار ادامه داد: بر اساس آمار ماه گذشته، مشترکان خانگی۳۳ درصد، مشترکان عمومی ۱۰ درصد، مشترکان کشاورزی ۳.۷ درصد، مشترکان صنعتی ۱۳ درصد و سایر مصارف(تجاری) هفت درصد از برق استان همدان را مصرف می‌کنند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه برای مشترکان خانگی ۶ پله مصرف تعریف شده است، خاطرنشان کرد: ۶۷ درصد از مشترکان برق استان کمتر از ۲۰۰ کیلو وات، ۲۳ درصد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات و هفت درصد بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات در ماه برق مصرف می‌کنند.


سهرابی بیدار تاکید کرد: الگوی مصرف برق در فصل تابستان برای مشترکان خانگی استان همدان ۳۰۰ کیلو وات در ماه است، که آمار نشان می دهد کمتر از ۱۰ درصد مشترکان، پر مصرف هستند که با کمی مدیریت در مصرف، به الگوی تعیین شده خواهند رسید.


وی افزود: بنا بر برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزارت نیرو، مشترکان پر مصرف در همه تعرفه ها، با کاهش میزان مصرف خود در فصل تابستان، مشمول طرح های تشویقی در پرداخت هزینه برق مصرفی خواهند شد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: بر اساس دستور استاندار همدان، همه ادارات و دستگاه های دولتی باید مصرف برق در ساعات کاری را ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیر کاری ۶۰ درصد نسبت به مصارف جاری کاهش دهند.


وی با اشاره به اینکه طول شبکه برق استان همدان ۱۹ هزار کیلومتر است، ادامه داد: استان همدان ۱۸ هزار پست برق ۲۰ کیلو ولت به ۲۲۰ ولت دارد که باید هر سال تامین و نگهداری شود.


وی گفت: مانده معوقات مشترکان برق این شرکت در استان همدان ۱۳۲ میلیارد تومان و اقدامات لازم برای دریافت آن در حال انجام است.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: هشت نیروگاه خورشیدی فعال در استان مشغول به فعالیت هستند و در بحث انرژی‌های نو بنا به دستور استاندار به دنبال توسعه خواهیم بود.


وی اضافه کرد: ۲هزار ۴۸۸ ماینر در سال جاری شناسایی شده و با سودجویان در این زمینه مقابله شده و هم‌چنین ۴هزار۶۰۰ مورد برق غیرمجاز نیز شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار