کد خبر: ۱۰۵۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 11 July 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان / مینا فراز
مورخ سه شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱

آیا بساط کرونا برچیده شده است کووید ۱۹ رخت برنبسته ساز رفتن هم کوک نکرده پس باید مراقب باشیم مراقب سلامتی مان بهداشت و ... با شیوع گسترده کرونا ویروس در کشور رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در دستور کار همه مردم قرار گرفت.

با فاصله نسبت به یکدیگر ایستاده ایم ماسک‌های بهداشتی را بر صورت گذاشتیم الکل و ژل‌های ضدعفونی کننده را به همراه خود داشتیم از حضور در مکان‌های شلوغ اجتناب کردیم چه دید و بازدید‌هایی را که به فضای مجازی منتقل کردیم تا سلامتی خود و عزیزانمان طعمه این ویروس خشن نشود.

ویروس منحوس کرونا بسیاری از خانواده‌ها را عزادار کرد افراد آسیب پذیر بیشتر در معرض این بیماری قرار گرفتند و گاه تخت‌های بیمارستانی را به خود اختصاص دادند.

حالا پس از گذشت دو سال و خورده‌ای احتمال طغیان سنگین این بیماری وجود دارد چرا که کرونا به طور کامل ریشه کن نشده است با اینکه وضعیت نقشه کشور آبی شد ماسک‌ها را در مکان‌ها و فضا‌های باز برداشتیم، اما یادمان رفته کرونا همچنان در کشور جولان می‌دهد.

کووید ۱۹ مانند آتش زیر خاکستر احتمال شعله ور شدن اش بسیار زیاد است پس با غفلت خود و عزیزانمان جان را به تاراج ندهیم.

واکسیناسیون کرونا ویروس موضوع دیگری بود که با شناسایی واکسن این بیماری در کنترل و موج سرکشان تاثیر بسزایی داشت تزریق واکسن ابتدا برای گروه‌های حساس جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان بوده پس برای همه مردم در نظر گرفته شده این که دوز یادآور واکسن برای جلوگیری از شیوع گسترده و کاهش خطر مرگ و میر مورد تاکید است.

علوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برخی افراد از ابتلا به بیماری ترسی ندارند و با گمان به اینکه بهبود می‌یابد، از تزریق واکسن امتناع می‌کنند، این در حالی است که باید عوارض آن را در نظر گرفت، زیرا اثبات شده که پانکراس درگیر می‌شود و افراد مستعد ابتلا به دیابت می‌شوند.

وی بیان داشت: تزریق واکسن کروناویروس و دوز یادآور این واکسن مورد تاکید است.

با عادی انگاری و از بین رفتن ترس و حساسیت اولیه نسبت به شیوع کرونا این هشدار حس می شود که در صورت طغیان خسارات جبران ناپذیری به بار می نشاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار