دانشگاه علوم پزشکی:
کارشناس مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به مردم توصیه کرد با توجه به مشکل قطعی آب و کم‌آبی برای اطمینان خاطر آب‌های مصرفی شرب را بجوشانند.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 23 August 2022

کارشناس مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به مردم توصیه کرد با توجه به مشکل قطعی آب و کم‌آبی برای اطمینان خاطر آب‌های مصرفی شرب را بجوشانند.

به گزارش تابناک همدان، مهدی خدابخشی تاکید کرد:توصیه می‌شود مردم همدان آب شرب مصرفی را بین یک تا سه دقیقه در حال جوش بگذارند تا میکروب‌ها و میکروارگانیسم‌های احتمالی آن از بین برود و افرادی که دستگاه تصفیه دارند نیز بهتر است آب را بجوشانند و با اطمینان‌خاطر آب مصرف کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه تصفیه تاحدودی میکروارگانیسم‌های موجود در آب را می‌گیرد، اما به علت کوچکتر بودن میکروارگانسیم‌ها از فیلتر نیز تعدادی عبور می‌کند بنابراین بهترین راه برای مصرف آب سالم جوشاندن آن است.

کارشناس مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تغییر رنگ آب مصرفی در شهر همدان گفت: با توجه به قطعی آب در همدان و شکستگی سیستم آبرسانی به منازل و وقوع مکش حین قطع و وصل شدن نیز آب داخل لوله ممکن است دچار آلودگی شود که به این ترتیب بهتر است آب‌های مصرفی برای شرب را بجوشانند.

خدابخشی با بیان اینکه آب‌های مصرفی برای مباحث شستشو و غیرشرب مشکلی نداشته، اما آب را بهتر است برای آشامیدن بجوشانند، افزود: با توجه به اینکه آب برای پخت و پز در حرارت بالا جوشانده می‌شود، مشکلی به وجود نمی‌آید.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌هایی که افراد حساس، مسن و کودک دارند، بهتر است از روش مطمئن استفاده کرده و آب را بجوشانند، تصریح کرد: دستگاه تصفیه آب میکروارگانسیم‌های آب را از بین نمی‌برد و بیشتر برای حذف سختی آب استفاده می‌شود.

کارشناس مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: مجموعه معاونت بهداشتی به صورت مداوم شاخص سلامت آب را مورد سنجش قرار می‌دهد و میزان کلر آب را می‌سنجد، اما تغییر رنگ آب به علت وقوع مکش در زمان قطعی آب به داخل لوله تراوش می‌کند که این موضوع اجتناب ناپذیر بوده و باید در حال حاضر شهروندان موضوع را رعایت کنند تا مشکل رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار