مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با اعلام اینکه در ستاد ساماندهی کشتارگاه های سنتی استان سرمایه گذار کشتارگاه صنعتی بجنورد ملزم به آماده سازی این واحد تا دو ماه آینده شد، گفت: با بهره برداری از این واحد صنعتی، تعطیلی کشتارگاه های سنتی در استان آغاز می شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 05 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی، احمدی گفت:در حال حاضر هفت کشتارگاه سنتی در سطح استان فعال هستند که تمامی کشتار دام در این کشتارگاه ها به صورت سنتی انجام می شوند.
وی در ادامه با اشاره به مخاطرات بهداشتی کشتار دام در این کشتارگاه ها و ضرورت تعطیلی آنها همچنین بهره برداری هر چه زودتر کشتارگاه صنعتی در دست ساخت استان، عنوان کرد: در نشست اخیر ستاد ساماندهی کشتارگاه های سنتی استان، سرمایه گذار کشتارگاه صنعتی بجنورد ملزم شد تا دو ماه آینده این کشتارگاه را برای بهره برداری آماده سازی کند تا پس از آن، تعطیلی کشتارگاه های سنتی استان آغاز شوند.
احمدی خاطر نشان کرد: با راه اندازی کشتارگاه صنعتی بجنورد، نیروهای کشتارگاه های سنتی استان در این واحد صنعتی جدید مشغول به کار خواهند شد.
وی درباره آماده سازی فضای قرنطینه ای به منظور صادرات اسب از استان نیز بیان داشت: در نشست اخیر کارگروه اسب اصیل ترکمن استان نیز اداره کل راه و شهرسازی استان ملزم به اختصاص زمینی برای آماده سازی فضای قرنطینه ای اسب برای صادرات همچنین آماده سازی فضای پیست کورس اسب شد. 
مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین افزود: با راه اندازی آزمایشگاه تخصصی مرکزی این اداره کل در بجنورد، در این آزمایشگاه انجام آزمایشات لازم به منظور صادرات اسب انجام خواهد شد.
احمدی در خاتمه به خشکسالی های سال های اخیر در استان نیز اشاره ای داشت و گفت: صنعت دامداری استان در مقایسه با سایر استان ها از خشکسالی سال های اخیر بیشترین آسیب را دیده است.
وی اتکای صنعت دامداری استان به مرتع را عمده دلیل این اثر پذیری برشمرد و افزود: با بروز خشکسالی ها، پوشش گیاهی مراتع استان نیز کاهش یافته است.
منبع: اترک نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار