سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: "وضعیت آبی" (عادی) کرونایی پس از پنج هفته به استان بازگشت و در آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید-۱۹، سه شهرستان در این شرایط قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ 10 September 2022

پژمان عقدک افزود: در جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید-۱۹ از ۱۸ شهریور جاری در استان اصفهان هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز(بسیار پُرخطر) قرار ندارد و پس از پنج هفته که هیچ شهرستان آبی نداشتیم، سه شهرستان بُرخوار، شاهین شهر و میمه و خمینی شهر در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر بیشترین شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت زرد(به نسبت پُرخطر) قرار دارند، خاطرنشان کرد: کلانشهر اصفهان نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه رنگ‌بندی جدید گویای بهتر شدن شرایط نسبت به هفته گذشته است، اضافه کرد: آمار کرونا نیز در هفته‌ای که گذشت کاملاً کاهشی بود بطوریکه تعداد افراد مراجعه‌کننده روزانه و مبتلایان احتمالی کمتر شد و میزان جواب مثبت آزمایش های کرونا به کمتر از ۲۰ درصد رسید.

عقدک با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها در هفته گذشته به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است، گفت: بستری بیماران بدحال کرونایی در بخش مُراقبت‌های ویژه نیز کاهش یافت و به حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز در هفته گذشته بین یک تا دو نفر در روز بود که نسبت به هفته‌های گذشته که بین سه تا پنج نفر در روز بود، روند کاهشی را نشان می دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به این آمار و ارقام بنظر می‌آید که روند نزولی موج هفتم کرونا را طی کردیم و به سمت اتمام آن می‌رویم.

وی با تاکید براینکه باید هنوز نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زمینه کووید-۱۹ اهتمام داشت، خاطرنشان کرد: آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در اصفهان ۸۶ درصد نوبت اول، ۷۷ درصد نوبت دوم، ۴۰ درصد نوبت سوم و ۴.۵ درصد نوبت چهارم است و در مجموع، تغییر محسوسی در پوشش واکسیناسیون در موج هفتم کرونا نداشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :