رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: رفع محدودیت‌های کرونا، مهمترین عامل در کاهش آمار نرخ بیکاری در استان در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 17 October 2022

محمدرضا قاسمی افزود: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال به ۱۰.۶ درصد رسید و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش یافت.
نرخ بیکاری (Unemployment Rate) نسبت " تعداد افراد بیکار در یک رده سنی مشخص" به " کل افراد آماده‌به‌کار در آن رده سنی " است.
وی بابیان اینکه سهم اشتغال در استان اصفهان در بخش خدمات ۵۰ درصد، صنعت ۴۰ درصد و کشاورزی ۱۰ درصد است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از مشاغل در بخش خدماتی است، رفع محدودیت‌های ناشی از کرونا در سال جاری باعث رونق کار در بسیاری از آن‌ها شد.
وی اضافه کرد: ازجمله مشاغلی که در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا با محدودیت و کاهش فعالیت همراه بود می‌توان به هتل‌داری، رستوران، باشگاه‌های ورزشی و آموزشگاه‌ها اشاره کرد که در سال جاری به چرخه کار بازگشتند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان ادامه داد: ارزیابی‌ها و آمارگیری از نیروی کار نشان می‌دهد که درصد قابل‌توجهی از بازگشت و فعال شدن مجدد مشاغل در تابستان امسال به این دلیل بوده است.
قاسمی بابیان اینکه عوامل دیگری نیز در این زمینه تأثیر داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ باهدف حفظ و ایجاد اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی دربخش‌های مختلف نیز اعتبار خوبی در استان اصفهان توزیع شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان افزود: به ازای این میزان تسهیلات، تعدادی مشاغل ایجادشده است به‌طوری‌که می‌توان گفت به ازای هر ۵۰۰ میلیون تومان یک فرصت شغلی جدید به وجود آمده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :